Termékeket először az ősi Mezopotámiában láttak el márkajelzésekkel körülbelül ötezer évvel ezelőtt, állítja a University College London kutatója, David Wengroy – szerinte az ötezer éves korsózáró dugókon látható jelek a mai márkajelzések megfelelői. (Forrás: hvg.hu)
A Magyar Rektori Konferencia terve: 2011-től, tanulmányi eredményüktől függően soroljanak be minden felsőoktatásban részt vevő diákot hat kategóriába. A hvg.hu Manherz Károly szakállamtitkárt, és Miskolczi Norbertet, a HÖOK elnökét véleményét kérdezte a tervről.
22 éve a szovjetunióbeli, ma ukrajnai Csernobilban a helyi atomerőmű negyedik blokkjában robbanás történt, amely felszakította az épület tetejét és falait, s tűz keletkezett. 3,5 millió ember szenvedett egészségkárosodást. (Forrás: Greenfo)
Próbáljuk a megszokotthoz képest más perspektívából szemügyre venni azt a közeget, amelyben a tanárverésként elhíresült események megtörténtek – javasolja Ligeti György a Népszabadságban.
Alkotmánybírósághoz fordult a szülők egyesülete, mert szerintük sérti az egyenlő bánásmód elvét, hogy a nyolc osztály elvégzése után nem lehet mindenkinek azonnal szakmát tanulni. (Forrás: Híradó)
Az pekingi olimpia évében újra előtérbe került a tibeti kérdés. A nemzetközi rosszallás úgy tűnik lepattan az új nagyhatalomról. Ismerjük meg a hivatalos kínai álláspontot a tibeti történelemről.
Ez az a generáció, amely anyanyelvként beszéli a digitális eszközök és az internet nyelvét, amely nincs lemaradásban nyugati kortársaihoz képest: a fiatalok 94 százaléka legalább hetente egyszer hozzáfér a világhálóhoz. (Forrás: [origo])
Ahogy a közmondás is tartja: jobb adni, mint kapni. A Civil Licit vonatkozásában a bölcsesség inkább valahogy így hangozhatna: ugyanolyan jó adni, mint kapni. De mi is az a Civil Licit valójában… (Forrás: Egál – Szocháló)
A Tempus Közalapítvány monitoring szemináriumot szervez az Egész életen át tartó tanulás program keretében Méltányosság az oktatásban – Egyenlő esélyek, hátrányok kiegyenlítése címmel.