Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Sikoly, Madonna – végre megint lehet látni a Munch képeket
2008. május 22. csütörtök, 0:00

Bemutatták a sajtó képviselőinek szerdán Edward Munch, a világ legismertebb expresszionista festőjének két alkotását, a Sikolyt és a Madonnát – adta hírül az AFP. (Forrás: Hírszerző)

Bővebben...
 
Lebutították az érettségit
2008. május 22. csütörtök, 0:00

Még a középiskolai tanárok is úgy látják, hogy idén a középfokú írásbeli érettségiket egy jobb képességű általános iskolás is megírta volna kettes szinten. Az alacsonynak tűnő követelmények oka, szakemberek szerint, a felsőoktatás érdekei miatt „kiherélt” kétszintű vizsgarendszer bevezetése. (Forrás: FN)

Bővebben...
 
Egy jenki Mátyás király udvarában
2008. május 22. csütörtök, 0:00

Kilencvenkilenc előadás hangzik el vasárnapig a Mátyás király trónra lépésének 550. évfordulója alkalmából rendezett nemzetközi konferencián Budapesten. A nyitó előadást egy Texasban oktató amerikai tudós tartotta, aki Firenzében kutat és magyarul kezdte a referátumát. (Forrás: Múlt-kor)

Bővebben...
 
Példaképek
2008. május 21. szerda, 0:00

Miután idén is megjelentette a FISZ a történelmi személyek népszerűségi listáját, a Lánchíd Rádió a történelmi példaképekről kérdezte Miklósi Lászlót, a TTE elnökét.

Bővebben...
 
Félünk a digitális tévézés magas árától
2008. május 21. szerda, 0:00

Alig növekszik a televízió-szolgáltatás penetrációja, holott a verseny egyre erősödik. A digitális televíziózással többségében ma még csak ismerkednek a hazai háztartások, bár az igény – ha jelenleg alacsony szinten áll is – a jövőt tekintve kézzel tapintható. (Forrás: SG)

Bővebben...
 
Interkulturális készségek jövője az oktatásban
2008. május 21. szerda, 0:00

Az oktatásnak kulcsszerepe van abban, hogy a fiatalokat felkészítse a sokszínű Európa nyújtotta lehetőségekre és kihívásokra, a külföldi tanulmányok, szakmai gyakorlatok alatt végbemenő tanulási folyamat legfontosabb hozadékát pedig éppen az interkulturális készségek elsajátítása jelenti. (Forrás: [origo])

Bővebben...
 
Pro Scholis Urbis Közalapítvány 2008. évi pályázati kiírása
2008. május 21. szerda, 0:00

A Közalapítvány olyan pedagógiai programokat támogat, ahol a hátrányos helyzetű és súlyos nevelési igényű tanulók nevelésével kapcsolatos kezdeményezéseket, a nagyvárosi létből fakadó problémák pedagógiai kezelését kívánják megoldani. (Forrás: Aula)

Bővebben...
 
Közös hangon megszólalni…
2008. május 21. szerda, 0:00

Az Anna Lindh Alapítvány több mint 1000 civil szervezettel közösen elindította „1001 akció” elnevezésű kampányát, melynek csúcspontja május 22-én lesz, az „Euro-mediterrán párbeszéd éjszakája”. (Forrás: Ma.hu)

Bővebben...
 
Ahol a diák versenytársa és egyben partnere a tanárnak
2008. május 21. szerda, 0:00

Négy szakértő adott hangot véleményének az életen át tartó tanulás, illetve a nemes célt foganatosító televíziós műsorsorozat, a MindenTanulás Programjának témakörében a május 19-én megrendezett sajtónyilvános kerekasztal-beszélgetésen. (Forrás: Educatio Press)

Bővebben...
 
Az egyetem világa és a tanári hivatás
2008. május 20. kedd, 0:00

„Akkor hol bukik meg a dolog? Mi az oka, hogy nincs a tanár segítségére egy »e«-pedellus, vagy más néven oktatásszervező? A válasz szerintem az egyetemek munkakultúrájában van.” (Jenei Zsolt, ÉS)

Bővebben...
 
Inteneten szervezett iskolák
2008. május 20. kedd, 0:00

A tananyag elsajátítása és az iskolába való utazás időt, pénzt és energiát őröl fel. Sokan pontosan ezek miatt kénytelenek lemondani a tanulásról és a korlátozott lehetőségeik miatt kiszorulnak a munkaerőpiacról. A digitális szakképzés számukra kínál hatékony megoldást. (Forrás: [origo])

Bővebben...
 
Mátyás király (1458–1490) – Magyarország a reneszánsz hajnalán
2008. május 20. kedd, 0:00

Meghívó a 2008. mjus 20-án az ELTE által rendezett konferenciára, ahol 99 magyar, illetve külföldi előadó hat napon át hat témakörben tekinti át a Mátyás királlyal és korával kapcsolatos új kutatási irányokat, tudományos eredményeket.

Bővebben...