Az MTA oktatásszociológiai albizottsága, a Wesley egyház és vallásszociológiai központ és az MSZT OSZ közös felhivása konferencia-előadásra az iskolázottság és felekezeti hovatartozás, világnézeti hovatartozás témájában.
Bár az általános iskolások legalább 40 százaléka veszi igénybe, sok helyen a napközis tanítás módszertanát többnyire csak „hírből ismerő” pedagógusok foglalkoznak velük. Ilyen képzés ugyanis nincs. (Forrás: Népszava)
Történelemábrázolás vagy csupán akciófilm? – a Stauffenberg-féle, Hitler elleni merényletről készült amerikai mozi már a forgatás idején heves vitákat váltott ki Németországban. (Forrás: HVG)
Manuel Medina Ortega spanyol európai parlamenti politikus úgy véli, hogy mindenképpen szükség van a tartalmakat ellenőrző technikai megoldásokra. (Forrás: SG)
Nemrég mutatták be a Hunyadi hadai című magyar stratégiai játékszoftvert, amely egy korábbi széria harmadik darabjaként (az 1848 2005-ben, a Pro Libertate 2006-ban jelent meg) segíti a múlt játékos feldolgozását. A hazai edutainment (szórakozva tanulás) sorozat legújabb darabja ingyenesen tölthető le a Sulinet honlapjáról. (Forrás: Múlt-kor)
Az OSA Archivum által digitalizált, a hidegháború abszurditását bemutató filmek történeti hátteréről 2009. február 4-én Horváth Miklós hadtörténész és Ungváry Krisztián történész beszélget.
Nagyban befolyásolják az otthoni, politikai jellegű beszélgetések a középiskolás fiatalok demokráciáról alkotott véleményét, a diák-képviselet igazságos megítélése pedig függ attól is, hogy az adott nebuló milyen mértékben vesz részt saját érdekeinek iskolai érvényesítésében… (Forrás: Edupress)
Meglehet, Szíriában ringott a civilizált emberiség bölcsője: itt találták fel például a növénytermesztést és az emberiség első abc-jét. Régészeti szempontból szinte még Egyiptomnál is nagyszerűbb lelőhely, hiszen a történelem minden korszakából világelső műemlékei vannak, kitűnő állapotban. (Heti Válasz)
Az InfoRádiónak több pedagógus elmondta, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek nem érzik magukat jól a normál osztályban, lassítják is a többiek munkáját, ráadásul a tanítóknak nincs is megfelelő képzettségük az oktatásukra. A megkérdezett szakemberek szerint az integrált oktatás sikeres lenne, ha az iskolákban lennének megfelelő szakemberek – de nincsenek. Ráadásul bevezetéséhez sokkal több időre volna […]
Szekszárdi Júlia hozzászólása az Osztályfőnök.hu-n az ÉS-ben Magyar Bálint politikai örökségéről (és áttételesen az oktatás jövőjéről) kirobbant vitához.