Az érettségiző diákok múlt héten fejezték be írásbeli vizsgáikat, közülük sokan folytatják majd tanulmányaikat valamely felsőoktatási intézményben. A felvételi örömöt követően azonban számolni kell a tanulmányokkal járó költségekkel, főként azok körében, akik nem államilag finanszírozott képzésre nyernek felvételt. (Forrás: Duna Televízió)
Keresztes hadjáratot hirdetett a műemlékem.hu – igaz a cél sokkalta békésebb, mint a Szentföld visszafoglalása. A portál a Magyarország területén található kereszteket szeretné játékos formában lajstromba venni. (Forrás: Múlt-kor)
Kerti beszélgetés a Holokauszt Emlékközpontban Radnóti Miklósról. 2009. május 21-én 19 órakor. Szeretettel várnak tanárokat, diákokat, és minden Radnóti kedvelőt.
Egy hete indult be a tavaszi érettségi szezon a nagy, szinte minden diákot érintő tantárgyak írásbelijeivel. Máris volt hazaárulózás, ózonlyukazás, ki könnyűnek, ki nehéznek tartotta a teszteket, és újra fellángolt a vita a kétszintű érettségirendszerről. (Forrás: FN)
„Ma még nem vállalkozhatunk egy fél évszázados, történelmi jelentőségű életút értékelésére.” – áll az MSZMP KB-nak Kádár Jánoshoz leváltásakor írott levelében. Közben mind ellenzéki, mind pedig kormányzati körökben zajlanak Nagy Imre és mártírtársai június 16-i temetésének előkészületei.
Shane Fitzgerald, egy ír szociológia és közgazdaság szakos egyetemista, a márciusban elhunyt zeneszerző, Maurice Jarre wikipédiás adatlapját egészítette ki egy jól megválasztott, de nem valódi idézettel. A sorokat a brit, az ausztrál és az indiai sajtó is átvette. (Forrás: [origo])
Királylányok messziföldről – Középkori kapcsolatok Katalónia és Magyarország között címmel nyílik kiállítás csütörtökön Barcelonában, a Katalán Történeti Múzeumban, majd szeptembertől szintén három hónapig Budapesten, a Magyar Nemzeti Múzeumban. (Forrás: Múlt-kor)
Magyarország története címmel indított sorozatot a Magyar Televízió vasárnap esténként 18:55-től. Egy kicsit kommersz, egy kicsit érződik rajta a szocialista múlt közszolgálatisága, de legalább színes, és könnyen fogyasztható. (Forrás: Töriblog)
A kooperatív módszerek alkalmazásával lehetőséget biztosítunk a diákok aktív részvételére, és ezzel a motiváltságuk is nő. Az ilyen módszerrel megtartott órákon párhuzamos interakciók zajlanak, vagyis egyszerre 5-6 interakció folyik. Újszerűségével felkelti a tanulók érdeklődését, és ez a figyelem később a tantárgyra is áttevődik. (Szabadiné Viszmeg Erzsébet)
Az ÓVÁS! Egyesület meghívta mindazokat, akik dönthetnek arról, hogy a negyed jövőjét ezentúl a korrupció és a jövő felélése helyett a valódi felértékelő folyamatok határozzák meg. Eljönnek-e?