Lejárt az adatmódosítás, a dokumentum pótlás és a sorrendmódosítás határideje a 2010 februárjában induló keresztféléves képzésekre felvételizőknek január 4-én. A ponthatárok megállapítására várhatóan 2010. január 15-én kerül sor. (Forrás: Edupress)
A Corvina Kiadó Mindennapi történelem című sorozata a hétköznapok világának bemutatásával kívánja közelebb hozni a múltat. A szériában jelent meg Fábri Anna olvasmányos kötete, amely a reformkor izgalmas világát ismerteti meg az olvasóval. (Forrás: Múlt-kor)
Dualizmus kori napló alapján kelti életre egy osztrák-magyar gyalogezred kiskatonájának mindennapjait egy magyar nyelvű blog: az online naplóból 1886-tól tárul fel az önmagát „pályatévesztett proletárnak” nevező férfi élete. (Forrás: Múlt-kor)
A Tankönyvbázis 2009-ben hirdette meg „Milyen volt…?” című pályázatát tanároknak és diákoknak. A díjazottak listája a 2009. december 31-iki eredményhirdetés szerint.
Január 2-án nyílt meg az örökségvédelmi rajzpályázatra érkezett alkotásokat felvonultató tárlat a Művészetek Palotájában Budapesten. (Forrás: Kultúra.hu, MŰPA)
Érdekes kép fogad, ahogy belépek a Tanoda épületébe: tanárok és diákok diskurálnak együtt, beszélik meg ügyes-bajos dolgaikat. A folyosón egy kiskutya lohol végig, nyomában lihegve a gazdája. (Forrás: Eduline)
Pontosan hatvan évvel ezelőtt, a Rákosi-korszak legsötétebb éveiben létrehozták Nagy-Budapestet. A metropolisz második születésnapja így 1950. január elseje is lehetne, bár ezt az évfordulót nem nagyon ünnepli azóta se senki. Szintén nem emlékezünk ma már Buda és Óbuda 160 évvel ezelőtti egyesítésére, amit 1861-ben érvénytelenítettek. (Forrás: hvg.hu)
A Magyar Országos Levéltár és az Országos Széchényi Könyvtár kulturális emlékezetünk őrzője, ám – néhány valóban figyelemre méltó újításon kívül – nem közönségbarát, és nem felel meg a 21. századi kutatási feltételeknek – írja Ablonczy Balázs a Komment.hu-n.
A szaktanárok feladata, felelőssége, hogy tanítványaikkal megismertessék a szakmailag adekvát honlapokat, adatbázisokat – írja Miklósi László Történelemtanítás a gyakorlatban című sorozatunk 24. cikkében.