Svédország új vizsgálatot indít annak kiderítésére, mi történt a II. világháború idején magyar zsidók tízezreinek életét megmentő Raoul Wallenberggel azután, hogy a szovjetek 1945-ben elhurcolták Magyarországról – jelentette be szerdán a svéd külügyminisztérium. (Forrás: Múlt-kor/MTI)
Letölthető tanítási segédlet Az elektronikus tananyagok kétféle szempontból is fontos szerepet játszhatnak a XX. század történelmének tanításában. Egyrészt a korabeli fényképek, hangdokumentumok és filmfelvételek történelmi forrásokként történő tanulmányozásához az interaktív multimédiák ideális technikai feltételeket biztosítanak. Másrészt az egyéni választásokhoz igazodó, sokféle önálló egyéni és csoportos tanulói tevékenységre lehetőséget adó új taneszközök a történelemtanítás módszertani megújítását […]
Kipattan a frissen végzett történelemtanár az egyetem homloka mögül, teljes fegyverzetben: felvértezve tudással, pedagógiai és módszertani ismeretekkel. Lendületesen indul az osztályterem felé, repíti a tudat, hogy tudja, mi az applikációs sorozat, a bemeneti szabályozás vagy a műveltségtartalom. Mi baja történhet? Például, hogy megbotlik a küszöbben…
A magyar Szociológiai Társaság Oktatásszociológiai Szakosztálya eddig több, mint 50 könyvvitát rendezett. Szakosztályunk ez alkalommal napirendre tűzi a “Jelentés a magyar közoktatásról 2010” vitáját.
Katona József küzdelme, hogy a Bánk bán elfoglalja méltó helyét a színházak műsorán, életében sikertelen maradt. Forrás: (Galasi Zsuzsanna, Magyar Országos Levéltár)
1942 januárjában, a Délvidék tizenöt településén a magyar csendőrség és honvédség egységei – egy eredetileg partizánok elleni razziaként induló akció során – 3300-3800 főként szerb nemzetiségű, illetve a korabeli törvények értelmében zsidónak minősülő polgári személyt gyilkoltak le. A Holokauszt Emlékközpont és a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum az újvidéki „razzia” 70. évfordulója alkalmából, 2012. január […]
A történelmi társastáncosok találkozóját tizedik alkalommal rendezik meg. A találkozó célja a történelmi társastáncok népszerűsítése, az érintett gyerekcsoportok közötti kapcsolat építése. A találkozón a csoportok nevezés alapján vehetnek részt.
Gondoltam, mivel már levelezésben állunk – bár egyoldalúan – megkérnélek, légy segítségemre abban, hogy én egy kicsivel korábban megtudjam a tutit, és elmondjam végzős tanítványaimnak, hogyan kalkulálhatnak legügyesebben a felvételi jelentkezéseknél a várható helyzetben. A most végzős középiskolások felvételi kilátásain ez ugyan már nem sokat segít, de így az én tekintélyem nőne. (Világi Mariann, Magyar […]
A DUE Médiahálózat 22. alkalommal kiírt Tehetségkutató Diákmédia Pályázatán bármelyik iskolatípus tanulói, szerkesztőségei indulhatnak. A pályázaton kizárólag saját munkákat fogadunk el, a részvétel felső korhatára pedig 25 év.
Tanulságos példa A német ZDF „Logo!” című gyerekhíradója szerint igen. A műsor a 2012. január 2-i magyarországi (!) eseményekről tudósít. Az Operaház Alaptörvényt ünneplő közönsége és a protestáló tüntetők is láthatóak, miközben röviden magyarázza az eseményeket. (1:43-tól).
Oktatási célokat szolgáló portál a V4-ek közös múltjáról – részben már magyarul is. A cseh PANT polgári társulás a visegrádi országokban tevékenykedő történelemtanárok nemzetközi együttműködését is fejleszti, szorgalmazza.