A következő linkre kattintva megtekinthető Miklósi László, Arató László és Bognár Zsuzsanna beszélgetése Havas Henrikkel, az ATV Tabu című műsorában a történelem és a politika kapcsolatáról és az új Nemzeti Alaptantervről.. 1. rész / 2. rész
Budapest, 2012. június 6., szerda (OTS) – Meghívó. Budapest Főváros Levéltára és a Magyar Levéltárosok Egyesülete tisztelettel meghívja Önt a Nemzetközi Levéltári Nap alkalmából tartott szakmai rendezvényére.
Nálunk, Bátkában két zsidó család volt: Kleinék és Ungárék. Bátkiak voltak ők is, s egyben magyarok is, csak épp a református templomot nem látogatták. Ám a két család ugyanolyan elfogadott és elismert része volt a falu közösségének, mint mások, hiszen élményeik, mindaz, amit egy gömöri magyarnak a 20. század első felében át kellett élnie, azonosak […]
2010-ben a Konrad Adenauer Alapítvány, a Friedrich Ebert Alapítvány, a Polgári Magyarországért Alapítvány, a Hanns Seidel Alapítvány és a Táncsics Alapítvány támogatásával 24 családtörténeti és életút interjú, valamint 4 kisfilm elkészítésére vállalkoztunk. Az interjúk a Családtörténeti és életútinterjúk című gyűjteményben találhatók, a rövidfilmeket a bővebben gombra kattintva tekinthetik meg.
„A nemzeti összetartozás emléknapja nem gyásznap” – figyelmeztet a pedagógusok számára kiadott módszertani útmutató. Tényleg nem az? Mit kezdenek a június 4-i emléknappal az iskolák? Mit kapnak mindebből a magyar diákok? Gyászos körkép. (stop.hu)
A Kádár 100 kiállítás kísérő rendezvényén, június 7-én Muszatics Péter: Kádár, Méry Zsuzsa: Kádár János nyugdíjba megy, Erdőss Pál: Vitatott személyek: Kádár János 1912-1989 és Forgács Péter: Csermanek csókja című dokumentum filmeket tekinthetik meg. Június 21-én pedig Sólyom András: Kádár János utolsó beszéde című filmkollázsa lesz látható.
Dupcsik Csaba és Repárszky Ildikó cikkének negyedik része. Felmerül többek közt Arthur Koestler, Joseph Goebbels, Albert Speer és Heinrich Himmler neve is. A bővebben gombra kattintva részletet olvashat a teljes cikket itt töltheti le.
A mobilkommunikáció a diákok mindennapi életének része és egyre inkább az lesz, ezért előbb vagy utóbb az oktatás gyakorlatába is bekerül, ahogy korábban a videó, a számítógép és az internet. Pedagógusként, emberként nem tetszik, hogy tanítványainkon, gyerekeinken, de rajtunk is egyre inkább eluralkodik a technika. Azonban úgy gondolom, hogy az oktatási céljainkat szem előtt tartva, […]
„A Magyar Országgyűlés 2010. évi XLV. törvénye a Nemzeti Összetartozás melletti tanúságtételről, a trianoni tragédiára emlékezve, június 4-ét a Nemzeti Összetartozás Napjává nyilvánította.”
A tanárok jól tudják: nem csekély kihívás az általános iskola nyolcadik évfolyamának második félévében tanítani. A diákok ilyenkor fél lábbal már kint vannak az iskolából, hiszen már fölvették őket a középiskolába. A pedagógusoknak esetenként nem csekély erőfeszítésébe kerül ekkor munkára bírni a gyerekeket. Az általános iskola tipikus kimeneti pontján – a középiskolával ellentétben – nincs […]
Közeledik ismét június 4-e, a Nemzeti Összetartozás Napja (NÖN). Tanároknak és ezen belül a történelemtanároknak érdemes elgondolkodni azon, mit lehet és érdemes kezdeni ezzel. Az emléknapot megalapozó joganyag és a megrendezését segítő pedagógiai háttéranyag mely elemeire érdemes támaszkodni, melyekre nem, és miért? (Lőrinc László írása)