A tankönyves szakma köztestülete, a Tankönyves Vállalkozók Országos Testülete közgyűlési határozata alapján levélben kérte az emberi erőforrások minisztériumát, hogy egy évvel halassza el az új kerettantervek bevezetését.A testület egyetért a közoktatás megújítását célzó törekvésekkel, ám azon alapvetően jó és támogatandó célok, amelyek az új tantervek elkészítését megalapozták, félő, hogy elérhetetlenné válnak a 2013-as megvalósítás erőltetése […]
A paranoid múltkép jóformán egyidős azzal a múlttal, amit meghamisít. Nem halványodott el a szocialista időkben sem, éppen ellenkezőleg: azok, akik ma transzparenseiken és beszédeikben gyarmatosítást emlegetnek, gyermekkoruk kommunista történelemkönyveiből vették ehhez szavaikat, társadalomértelmező sémáikat. (Lőrinc László / HVG)
Egy pártszóvivő szándékolt vagy véletlen bakizása, egy tehetetlen határőr, egy nem sokkal korábban visszavont tűzparancs és néhány elszánt berlini – több tényező együttesen vezetett odáig, hogy 1989. november 9-én erőszak nélkül leomlott a berlini fal. Az eseményeket elindító Günter Schabowski szerint a történelmi esemény a magyar határnyitás nélkül aligha zajlott volna ilyen békésen. Huszonkét éve, ezen a napon hivatalosan […]
Nagy Imre-emlékplakettet kapott Miklósi László, a TTE elnöke a Nagy Imre Társaságtól. Az indoklás alapján ez az elismerés a Történelemtanárok Egyletének is szól.
1. We were delighted that government officers after several years finally accepted the HTA’s professional position and the history curriculum in the 8th and 12th grades will start from the year 1945. Therefore the periodization of the former grades should also be changed. 2. We do agree that they consider competence improvement very important in […]
A Politikatörténeti Intézet előadássorozatot szervez, amely során át kívánja tekinteni a legújabb kori történelmünk fő kérdéseit. A modernkori folyamatokat nem időrendileg, hanem tematikusan tárgyaló, 2012 decemberében induló sorozat havi egy-egy előadásból áll, így várhatóan 2013 végéig tart majd. Célja, hogy felhívja azokra a problémákra a figyelmet, amelyek végigkísérik az elmúlt másfél évszázad történetét.
Az OSZK 1956-os Intézet – Oral History Archívum terve az OSZK 2012. évi tudományos konferenciája, Ezen belül az 1956-os Intézet – Oral History Archívum panelje 2012. november 27-én délelőtt (25 perces előadások). Kezdés: 11 óra. Helyszín: Országos Széchényi Könyvtár (Bp. I. Szent György tér 4-6.)
A Barankovics István Alapítvány 2012. november 16-án tartotta meg „Társadalmi és közéleti nevelés” címmel pedagógusoknak szervezett szakmai napját. A rendezvényen az érdeklődő középiskolai tanárok és az Alapítvány együtt keresték a fiatalok közéleti szerepekre történő felkészítésében az előrelépés lehetséges útjait. A közös gondolkodást három előadás segítette: először Kiss Mária Rita egyetemi docens a magyarországi társadalmi értékrendet […]
Célunk hozzájárulni a középiskolások körében a tájékozottabb állampolgári magatartáshoz, közéleti tudáshoz egy több évre tervezett, éves keretben működő programsorozattal. Épüljön ki együttműködési hálózat 10–12. évfolyamos gimnazistákkal, középiskolásokkal 2012. november és 2013. március között. A program 11 csapat részvételével indult el. (Frissítve: 2012. december 16.)
Izrael harcban született, a britek elleni háborúban. Matthew Hughes, a Brunel Egyetem politikatudomány és történelem tanszékének tanára arra keresi a választ, hogy a brit gyarmati erők a második világháború utáni években miért nem tudtak megbirkózni a zsidó felkeléssel.
Már az IWIW-re sem tudunk belépni anélkül, hogy egy tébolyult arcú bohóc ne szegezné ránk a mutatóujját. A Murder – A Gyilkos Tárlat az elmúlt évek legnagyobb marketingakciójával kísért kiállítás, amely – bár messze nem ér fel az elképesztő hírveréssel – mindenképpen érdekes élmény. Báthory Erzsébettől kezdve egészen a közelmúltig, a történelem leghírhedtebb gyilkosai kerülnek […]
A Méltányosság Politikaelemző Központ és a Történelemtanárok Egylete szeretettel meghívja Önt (2012. december 4-re a Kossuth Klubba) rendezvényére, amelynek címe: Közoktatás és/vagy köznevelés?