Bakay Kornélról I. Háromrészes sorozatunk a márciusban kitüntetett Bakay Kornél régész történelemhasznosításával foglalkozik, mely sok ponton hasonlít a leninistákéra. Az első részben a gyűlölet és harc szerepéről lesz szó.
Itt olvashatja a Pedagógusok Demokratikus Szövetsége, a Magyartanárok egyesülete és a Történelemtanárok Egyletének közös sajtótájékoztatója kapcsán a különböző médiumokban megjelent cikkeket.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), a Történelemtanárok Egylete (TTE) és a Magyartanárok Egyesülete (ME) közösen tiltakozott a Magyar Pedagógus Kar (MPK) tervezett létrehozása ellen pénteken a fővárosban. A PDSZ petíciót is eljuttatott magyar közjogi méltóságokhoz, követelve a tervezet visszavonását.
Ahogy a gyermekmondóka szól: „aki nem lép egyszerre, nem kap rétest estére”. A folytatásból az is kiderül, hogy pedig a rétes nagyon jó, de ha a jóból részesedni szeretnénk, katonaként kell masírozni előre. (Miklósi László, HVG)
A Budapesti Történeti Múzeum kőtárába szállítják azokat a török korból származó falmaradványokat, amelyek a Várkert Bazár területén zajló építkezéskor kerültek a felszínre – tájékoztatott pénteken a Várgondnokság Nonprofit Kft. (mult-kor.hu)
Szeretettel meghívjuk a Miénk a vár! Országos hagyományőrző és kulturálisvárfesztivál keretében szervezett tudományos konferenciára.A konferencia időpontja: 2013. május 18. 10.00Helyszín: Magyar Mezőgazdasági Múzeum – tanácsterem(a Jáki kápolna melletti román épületben)
Az idei középszintű történelmi érettségi a korábbiaknál valamivel nehezebb volt; ezzel folytatódott az a tendencia, hogy évről évre nagyobb tudásról kell számot adniuk a diákoknak – mondta Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke szerdán az MTI-nek.
Az elmúlt éveket és a tavalyi történelem írásbeli érettségit nézve az idei volt a legnehezebb – mondta az Indexnek Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke. A mostani érettségi több tárgyi ismeretet kívánt, a feladatokat kevésbé lehetett megoldani kizárólag a megadott források segítségével. A tesztkérdéseknél például a diákoknak tudniuk kellett, melyik uralkodóházból származott II. Lajos, erre […]
A középkori gazdaság, az ENSZ működése, honfoglalás, a magyarországi reformáció, Széchenyi programja – ilyen témák is szerepelnek a középszintű töriérettségi második, esszéfeladatokból álló részében. A diákok a „romák hátrányos helyzetének összetevőiről” is írhatnak fogalmazást, ehhez egy korfát, a romák iskolai végzettségéről egy táblázatot, a magukat cigány nemzetiségűnek vallók arányáról pedig egy térképet kaptak. (Eduline.hu)