„A motiváció egy folyamatosan biztosítandó eleme az oktatásnak.” Márta, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanára. Ismert versenyszervező és taneszközkészítő, 1001 történet című holnapja sokak által látogatott módszertani kincsesbánya. Többször részt vett a Nemzeti Alaptanterv és a kerettantervek készítésében, valamint az érettségi vizsga korszerűsítésében. Színvonalas munkájáért 2019-ben a Történelemtanárok Egylete Szebenyi Péter-díjában […]
Mennyi idő jut a közoktatásban Latin-Amerika térségére? Miért vetődött fel a feketék behurcolása Amerikába? Kik küzdöttek a függetlenségért? Miként hatottak a nagyhatalmi változások a felszabadító mozgalmakra? Mikor alakult ki a Bolivár-kultusz? Kik Bolivár követői? Mi Latin-Amerika és a világ optimista jövője? A Különóra adásában Para-Kovács Imre kérdéseire Kopcsik István válaszol. Hallgassa meg! Ha további „történelmi különórákat” is hallgatna, a […]
Az érdemi tárgyalásra továbbra sincs fogadókészség a minisztérium részéről. Májusban a Tanítanék és a Civil Közoktatási Platform kezdeményezésére 15 oktatási civil szervezet meghívót küldött Pintér Sándor miniszter részére, amelyben egyeztetésre hívta őt és szakértőit az oktatás problémáiról. A meghívólevelet egyelőre csak levelezés követi, a tárgyalás megszervezése nem kezdődött meg. – A CKP híre.
1993-ban járunk. A Történelemtanárok Országos Konferenciája állásfoglalást ad ki a tárgyilagos történelemtanításról. Mit olvashatunk ebben? Ezek a gondolatok így, harminc év távlatából, s főleg a mostani Nemzeti Alaptanterv perspektívájából, meglehetősen idejétmúltnak hatnak – holott ezek egyetemes, ma is vállalható értékek. A szöveg egyik szerzője, Knausz Imre rendkívül sokoldalú ember. Tanított gimnáziumban, dolgozott számos pedagógiai intézetben, […]
Idén ősszel a kompetenciamérés történelemmel és digitális kultúrával is kiegészül. Az Oktatási Hivatal a Történelemtanárok Egylete érdeklődésére azt válaszolta, a mostani próbamérés során tesztelik a jelenleg még nem végleges feladatokat, ezért egyelőre gyakorlófeladatsort nem tudnak közzétenni. „Magyarországon jelenleg szövegértés, matematika, természettudomány és idegen nyelv területén folynak digitális mérések. 2023 őszén két új mérési területen – […]
Utoljára vizsgáztak a már „megszokott” módon a diákok a 2023-as tavaszi érettségi szezonban. Bár az idei őszi érettségik még ehhez hasonlóan zajlanak majd, a Nemzeti Alaptanterv 2020-as átalakításának köszönhetően az új érettségi szele már idén is megcsapta a diákokat, 2024-től pedig (a felvételivel együtt) teljesen átalakul az érettségi. Magyarból új típusú feladatok, történelemből pedig új […]
Június 30-án véget ért a 2022/2023-as érettségi időszak, ezzel pedig egy korszak is lezárult a hazai oktatásban. Jövőre, a 2020-ban bevezetett NAT alapján teljesen új alapokra kerülnek a vizsgák: igy 2024-ban érettségiznek először azok, akik már az oktatás új alapdokumentuma szerint kezdték meg középiskolai tanulmányaikat. A szakmai szervezetek vezetői a változtatásokkal kapcsolatban már négy éve […]
Jó pihenést, feltöltődést kívánunk a minden korábbinál nehezebb, ám a jövő évinél lényegesen könnyebb tanév után minden tagunknak, kollégánknak, olvasónknak! Támogassa munkánkat adományával!
Peragovics Ferenc ma is időszerű írása Demmel József szlovakista könyve alapján készült. Két szlovák papról szól, akiknek a származásához nem fér kétség. Életútjuk és működésük, különösen a visegrádi temetőben nyugvó Vitktorin Józsefé vagy Josef Viktoriné a lehetséges magyar-szlovák kiegyezés utolsó pillanatait villantják fel. A vállalt többes identitás szép példái, amit a történészek gyakran neveznek hungarus […]
A Csorba Győző Könyvtár, a Pécs Története Alapítvány és az MTA Pécsi Területi Bizottsága 2023 őszén, a Magyar Tudomány Ünnepéhez kapcsolódva nyolcadik alkalommal szervezi meg a Pécs–Baranya évszázadai című országos helyismereti konferenciáját.
A 90-e évek fontos vitáinak egyike a Nemzeti alaptantervről szólt. A TTE elnökének írása itt olvasható. Ha további hasonló híreket olvasna, a kék ikonokra kattintva támogassa munkánkat!