Az elmúlt évek egyik legjobban összeállított feladatsora volt az idei középszintű történelem érettségi – véli a Történelemtanárok Egyletének elnöke. Miklósi László szerint könnyű volt kettes vagy hármas osztályzatot szerezni, az ötösért azonban meg kellett dolgozni. A hanganyagot itt éri el. (.mp3 / 3,1 Mb) A riporter Seres Gerda.
Miklósi László, Szunyogh Szabolcs vendége volt a Klubrádió Rakott című műsorában. A téma a tankönyvek körül forgott. A beszélgetést itt hallgathatja meg (.mp3 / 20,5 Mb)
Nemrég értek véget a különböző szintű történelem érettségik. Ebben a cikkben gyűjtjük a feladatsorokat, megoldásokat és a kapcsolódó interjúkat, riportokat. Várjuk az önök véleményét is az iroda@tte.hu email címre.
A közösségi médiából és a Wikipediáról gyűjtik az információt, és kifejezetten nehézséget okoz számukra a hosszabb, szöveges háttéranyagok feldolgozása és az ismeretek szöveges visszaadása – derül ki egy friss, a Z-generáció tanulási szokásait vizsgáló felmérésből. E helyzetre az iskolának is reagálni kellene. (HVG)
A Történelmi Kávéház következő előadására 2014. május 8-án 15 órakor az ÁBTL aulájában kerül sor (Budapest, VI. ker. Eötvös utca 7.) Az előadás címe: Akcióban a Katpol „sötét részlege” – Adalékok a „B” (Támadólagos elhárítás) osztály működéséhezElőadó: Okváth Imre
A történelem egyik fő kérdése, tudományként és iskolai tantárgyként is az, hogy kivel, hol, mikor, mi történt a múltban. Ugyanilyen fontos alapkérdés azonban az is, hogy miért (milyen okból vagy milyen céllal) és hogyan (milyen körülmények között, milyen változássorozat részeként) történt mindaz, ami történt. Az első kérdésre adható válaszok többnyire jól azonosítható tények, és a […]
Kukorelli István és Miklósi László volt Várkonyi Benedek vendége a Kossuth Rádió A tudomány hangjai című műsorában. A téma az 1985-ös választások. A hanganyagot itt éri el. (.mp3 / 26 Mb)
Ötletek a prezentáció történelemórai felhasználásához. Cikkem témája a prezentáció módszertana. Mi az, ami megfontolásra érdemes, mielőtt összeállítunk egy bemutatót? Mire ügyeljünk, mielőtt ilyen jellegű feladatot adunk egy-egy vállalkozó szellemű diákunknak? Ha valamely tananyagunkhoz prezentációt keresünk, akkor meglehetősen sok kész művet találunk. Ezeket ugyanúgy használhatjuk, mint bármely más, interneten talált kincset. Vessük alá szakmai kritikának, módosítsuk, […]
Prezentáció a történelemórán. A digitális kultúra elterjedésével és a számítógépezési szokások változásával egyre nagyobb az igény (és a nyomás) arra, hogy a modern technológiát a történelemórákon is alkalmazzuk. A számítógépet nagyon sokoldalúan használhatjuk fel filmek, filmrészletek levetítésétől kezdve az online játékokig (pl. Honfoglaló). Diákjaink számítógépek, okostelefonok, okostelevíziók mellett élnek, mi, tanárok pedig gyakran csak „bevándorlók” […]