Indul az Online Demokrácia Activity 3.0 A Barankovics István Alapítvány harmadjára hirdeti meg Online Demokrácia Activity címmel társadalomismereti vetélkedőjét, amelyre középiskolás fiatalok jelentkezését várja. Az O:DA 2013-2014-es előző két szériája eddig már több mint száz diáknak nyújtott lehetőséget arra, hogy játékos formában mélyítse el társadalmi ismereteit, gyakorolja a tudatos állampolgári magatartást.
„Erkölcsileg illegitim az etikai kódex!” Ezzel a mondattal nyitja kritikai észrevételeit a Történelemtanárok Egylete, amely a tavaly júniusban létrehozott Nemzeti Pedagógus Kar szellemi termékére a Pedagógus Etikai Kódexre vonatkozik. Tizennégy pontban írja le, hogy mi a gond a dokumentummal.
Gyökeres fordulat előtt állunk az oktatáspolitikában? Erre utal, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter egy interjúban egészen meglepő, az eddig hirdetett elvektől lényegében eltérő szemlélettel fogalmazott. Az interjúban természetesen a problémákat a szocialistákra hárítja és a Fidesz-kormányzat kapcsán az eredményeket hangsúlyozza, de amikor szakkérdések kerültek szóba, egészen másfajta hangot hallhattunk, mint eddig.
Ha az ember őstörténeti témában keresgél a világhálón, akkor hamar bele fog botlani a Tárih-i Üngürüsz című, a magyarok történetét feldolgozó krónikába. Ha rákeresünk a megfelelő Wikipedia-cikkre, akkor ott számtalan tévedést és félreértést olvashatunk a művel kapcsolatban, többek között azt is, hogy a mű részletes kritikai feldolgozása „a mai napig nem készült el”. Csakhogy ez […]
Élénk vitát váltott ki Hóman Bálint tervezett székesfehérvári szobra. Egyesek szerint történészi nagysága miatt illeti meg (pedig Hajnal Istvánnak vagy Szekfű Gyulának sincs szobra), mások szerint lokálpatritótaként érdemli meg, pedig mint ilyen sem egyedülálló. A Történelemtanárok Egyletének állásfoglalása szerint inkább politikai ellenlábasának, egykori barátjának, Lázár Andornak kellene emléket állítani. De miért? Egy megromlott barátság
Cinikus módon a tanárokkal a kari belépésüket úgy íratták alá, hogy amikor részesévé váltak a pedagógus-előmeneteli rendszernek, azaz életpályamodellnek, a fizetésről szóló résznél apró betűvel ott szerepelt: az illető tagja a Nemzeti Pedagógus Karnak. Amely akkor még meg sem alakult. Ez önmagában etikátlan volt. Majd az etikátlanságok sorozatában létrehozott korporatív – ezáltal Mussolini Olaszországára emlékeztető […]
Kedves Kollegák, A Medieval Central Europe Research Network (MECERN) kutatóhálózat — alapítva 2014-ben, lásd http://mecern.eu – pályázatot hirdet tanulmányokra, melyek a közép-európai régió országaiban használt történelem- és irodalom-, ill. művészettörténeti tankönyvek középkorra vonatkozó részeit kritikusan elemzik, különös tekintettel az akkori szomszédokról alkotott képpel. Ezzel arra kérjük, hogy nyomtassák ki és tegyék fel hirdetőtáblákra a csatolt […]
Az olasz fasizmussal és más diktatúrákkal mutat szellemi rokonságot a Nemzeti Pedagógus Kar létrehozása és működése – írja közleményében a Történelemtanárok Egylete. A szervezet erkölcsileg illegitimnek tekinti „a kényszertagságon alapuló, korporatív jellegű hivatásrendet”, ezért úgy gondolják, hogy a Nemzeti Pedagógus Kar erkölcsileg legitim etikai kódexet sem alkothat.
„A pedagógus tekintélyét nem a ruha adja meg, nem is a saját tévedhetetlenségébe vetett fennkölt hit…” Durva etikai kódexet erőltet a tanárokra a Nemzeti Pedagógus Kar.
A napokban a Történelemtanárok Egyesülete bírálta kemény hangú állásfoglalásban a kódexet és az NPK-t is, szerintük a Kar létrehozása és működése „az olasz fasizmussal és más diktatúrákkal mutat szellemi rokonságot”. Elfogadhatatlannak tartják, hogy a kódex egy „több száz éves, a XXI. század kihívásainak nem megfelelő pedagógusképet és értékrendet” kíván kötelezővé tenni (mint például a távolságtartást, […]