A fejleményekre és az érintettek általuk tapasztalt jogi tájékozatlanságára való tekintettel az EKINT a Történelemtanárok Egyletével (TTE) együttműködve idén április 1-től egyéves programot indított azért, hogy a közvélemény és az oktatási közösségek számára nyilvánvalóvá váljon: egy demokráciában mi fogadható el és mi nem az oktatás és a politika viszonyában. Deklarált céljuk, hogy politikai nézetei miatt […]
Szebenyi Péter-díjjal tüntették ki Bihari Péter történészt, akinek szakterülete az I. világháború. Hogy számított-e erre az elismerésre, arról is beszámolt rádiónknak a Történelemtanárok 25. konferenciáján. Hangfelvétel a Pátria Rádió oldalán…
A pedagógus etikai kódex gondolata majd negyed százados, a magyarországi Történelemtanárok Egylete szerint nem lehet és nem elfogdható egy központi, mindenkire köztelező etikai kódex megalkotása abban a formában, ahogy az most történt, de hogy pontosan miként is történt, azt már Miklósi László a TTE elnöke mondja el, akivel a szervezet 25. Országos Konferenciáján beszélgettünk. Hangfelvétel […]
Továbbképzésre küldenék a tanárokat menekültügyben, ugyanis már az általános iskolások is érdeklődnek a téma után. A történelemtanárok szerint, rendkívül fontos lenne, hogy a gyerekek is választ kapjanak a legfontosabb kérdésekre és megértsék az összefüggéseket. A témában Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke volt a stúdió vendége. Videó a TV2 oldalán…
A baj ott kezdődött, amikor október 5-én, a pedagógusok világnapján valaki felírta a nagy országos tanári szoba képzeletbeli táblájára, hogy PÖCS. Azóta ezen kuncog vagy háborog – vérmérsékletétől függően – az egész szakma.
A baj ott kezdődött, amikor október 5-én, a pedagógusok világnapján valaki felírta a nagy országos tanári szoba képzeletbeli táblájára, hogy PÖCS. Azóta ezen kuncog vagy háborog – vérmérsékletétől függően – az egész szakma.
Ahogyan a Történelemtanárok 25. Országos Konferenciája állást foglalt, a menekültkérdésben az iskolák feladata elsősorban a hiteles, tényszerű ismeretek átadása, de az attitűdök formálása is. A pedagógusok nem zárkózhatnak el attól, hogy erről beszéljenek diákjaikkal, sőt éppen hogy felelősségük van ebben. Nemhogy kevésbé, hanem többet és jobban kellene foglalkozni a menekültkérdéssel az iskoláknak is. A migránsokról […]
Új projektet indított az EUROCLIO 2015 októberében, európai partnereivel közösen, új projektet indított az EUROCLIO: „A cenzúra által elhallgattatott állampolgárok. Tanuljunk Európa XX. századi diktatórikus múltjából” címmel.
Ott van például az etika/erkölcstan (legalább lenne valami haszna), a történelem (ha már XXI. századi népvándorlásról beszélnek) vagy az osztályfőnöki óra. Mi sem bizonyítja jobban, hogy nem a mentegetőzésnek és nem a hallgatásba menekülésnek van itt az ideje, mi az az állásfoglalás, amelyet a Történelemtanárok Egylete által megtartott 25. országos konferencia résztvevői fogalmaztak meg nemrégiben. […]
“Etikátlannak és emberileg, szakmailag elfogadhatatlannak” tartják az egymás bírálatára épülő rendszert és ennek hosszú távú kiépítését a törökbálinti Zimándy Ignác általános iskola tanárai is, akik emellett azt is hangsúlyozzák, hogy számukra “az új rendszer csupán az adminisztrációs terhek növekedését és a gyermekekre fordítható idő csökkenését jelenti”- áll a történelemtanárok országos konferenciájának hétvégén elfogadott állásfoglalásában.
Mint sokak számára máris ismert, a PÖCS, e méltán a magyar nyelv legszebb lapjaira illő rövidítés a Pedagógus Önértékelési Csoportok elnevezést takarja. Tervezetét vasárnap keményen bírálta a Történelemtanárok Egyesülete (is), amely e napon tartotta 25. országos konferenciáját.