A digitális archívumhoz hasonlóan ez is része a különféle 56-os projekteket egybefogó „A forradalom nem múlt el” programsorozatnak. Ez beszédes cím; az OSA egyik fő célkitűzése ugyanis, hogy minél inkább újra élővé tegyék 1956-ot. Ehhez például a Prezivel együtt kiírtak egy tízmillió forintos pályázatot 20 év alatti diákoknak; a feladat okoskütyükkel, digitális technológiával és más […]
Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke ült egy asztalhoz Miklósi Lászlóval, a Történelemtanárok Egyletének vezetőjével a Magyar Balóval tegnapi adásában. Több dologban egyetértenek a két kerekasztalnál, de a műsor végére mégiscsak kiderült, hogy miért nem várható gyors megállapodás ennek ellenére. A sztrájk mindkét fél szerint egyre valószínűbb.
Az első nyilvános vita Miklósi László a Civil Közoktatási Platform szóvivője és Horváth Péter a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke között, Baló György műsorában. A videó megtekinthető az RTL oldalán.
A TTE elnöke a Civil Közoktatási Platform nevében nyilatkozik. Az interjú végén kiemeli az érettségin alkalmazható középiskolai történelmi atlasz fontosságát is. A videó itt megtekinthető.
Össze kellett írni egy szekszárdi iskolában azoknak a gyerekeknek a listáját, akik hétfőn nem betegség miatt hiányoztak az iskolából – állította Hadházy Ákos, az LMP politikusa, amit a helyi tankerület és az iskolaigazgató cáfoltak. Hasonló esetről számolt be a Demokratikus Koalíció is. Az elektronikus naplóban egyébként rögzíteni kell, hogy a hiányzást orvos vagy szülő igazolta-e. […]
A hetek óta tartó tanári tiltakozások felszínre hozták az újraközpontosított oktatási rendszer minden eddig is ismert bornírtságát. Van azonban egy fontos dolog – talán a legfontosabb –, ami se a pedagógusszervezetek sztrájkbizottságának 25 pontos követelésében, se egyéb kapcsolódó reklamációban nem szerepelt: az, hogy ez a közoktatás közveszélyes.
12 pontban foglalta össze a Civil Közoktatási Platform az oktatási rendszer akut problémáit. Ezek között szerepel az állami finanszírozás növelése, a tanulói terhek csökkentése, a tankönyvválasztás szabadsága. Közben a Magyartanárok Egyesülete és a Történelemtanárok Egylete is elutasította a minisztérium felkérését a Köznevelési Kerekasztalban való részvételre.
A Magyartanárok Egyesülete és a Történelemtanárok Egylete is meghívást kapott a Köznevelési Kerekasztal egyik munkacsoportjába, ám mindkét szervezet nemet mondott.
Kockás ing! Mostantól nem ugyanazt jelenti, ha valaki ebben indul iskolába, tanulni vagy tanítani. A kockás ing jó példája annak, hogyan fog össze egy ország egy mindenkit érzékenyen érintő ügy érdekében. Pénteken elöntötték a közösségi oldalakat a kockás egyenruhás osztályfényképek, újabb virtuális sortüzet zúdítva azokra a döntéshozókra, akik felelősek a magyar oktatás jelenlegi állapotáért. A […]