A Pedagógusok Sztrájkbizottságával (Pedagógusok Szakszervezete, Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezet, Oktatási Vezetők Szakszervezete) folytatott egyeztetések során számos szakmai kérdés is felmerült, mint például a történelem érettségi vizsgán használható atlaszok köre a 2017. évi tavaszi vizsgaidőszakban.
Negyven éven át szólt az ének április négyről, amely Magyarország egyik legfontosabb dátuma volt a rendszerváltás előtt. Ma már egészen máshogy beszélnek április negyedikéről. Vagy nem is beszélnek róla.
Milyen alapon kap a véleménye miatt egyest erkölcstanból egy budapesti kisdiák? – hördült fel nemrég az internetes sajtó, kommentelők sokasága pedig legott ideológiai terrort, kormányzati véleménydiktatúrát kiáltott. Március 15-ike alkalmából ugyanis az érintett osztálynak fogalmazást kellett írni arról, mit jelent számukra a nemzeti ünnep. Mivel pedig az egyik kislány mindössze annyit vetett papírra: „Nekem ugyanolyan […]
Bejelentkezés az iskola elől – Miklósi László, a TTE elnöke a CKP álláspontját ismerteti a Klub Rádió Reggeli Gyors című műsorában. Az interjú itt meghallgatható és letölthető.
Kétoldalú tárgyalásokat kezdeményez a kormánnyal a civil közoktatási platform a közoktatás átalakításával kapcsolatban korábban megfogalmazott 12 pontról, a tárgyalási szándék visszaigazolására kéthetes határidőt szabnak – tudatták a szerveződés szóvivői a platform második ülése után tartott sajtótájékoztatón, kedden Budapesten.
Beáldozza a Kliket az államtitkárság, az állami fenntartásból azonban nem enged – jelentette be az oktatásért felelős államtitkár a Köznevelési Kerekasztal ülése után. Palkovics László hangsúlyozta, a központi egység marad, de döntéseket nem hoz, ezeket a megyei vagy regionális központok hozhatják meg. Csökken a decentralizáció, és nagyobb jogköröket kaphatnak az iskolaigazgatók is. A részleteket májusban […]
„A Blinken OSA Archívum és a Történelemtanárok Egylete pályázatot hirdet történelemtanárok számára. A pályázat célja, hogy az 1956-os forradalom hatvanadik évfordulóján, elsődleges film-, kép-, hang-, és írásos dokumentumok segítségével, hitelesen, a diákok számára érthető és átélhető módon mutassák be a forradalom korát, törekvéseit, eseményeit, következményeit.