A TTE – a Magyartanárok Egyesületével, az Európai Szülők Egyesületével és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületével, továbbá a Tankönyvesek Országos Szakmai Egyesületével együttműködve – 14 hónapig tartó projektben vizsgálta a tankönyv-szűkítés hatásait, különös tekintettel az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet kísérleti tankönyveinek minőségére. A projekt zárásaként egy kérdőív segítségével összesen 467 válaszadó jelezte véleményét a témával […]
A Tankönyv vagy tankönyvek? című projekt keretében Arató László foglalja össze az Irodalom 9 című tankönyv jellemzőit, melynek alapján összehasonlíthatóak az új irodalom és történelem tankönyv jellegzetes megoldásai és problémái. A dokumentum itt letölthető.
A TTE Bizottmánya csatlakozik a Magyar Földrajzi Társaság tiltakozásához: elfogadhatatlannak tartjuk, hogy az ún. szakgimnáziumok jelentős részében megszűnjön a földrajztanítás. A változtatás az általános műveltségre mért csapás, ugyanakkor a történelemtanítást is ellehetetlenítheti. Budapest, 2016. április 22. A Történelemtanárok Egylete Bizottmánya A Magyar Földrajzi Társaság tiltakozása + csatlakozási lehetőség
A Történelemtanárok Egylete és együttműködő partnerei – a Magyartanárok Egyesülete, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, az Európai Szülők Egyesülete, a Tankönyvesek Országos Szakmai Egyesülete – felmérést készítenek a tankönyvválasztás fontos kérdéseiről. ITT LEHET SZAVAZNI
Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke a civil közoktatási platform és a Tanítanék mozgalom képviseletében szólalt fel. Kifejtette, álláspontja szerint az államosítás kudarcot vallott, ezért az iskolákban is az önkormányzatiság megteremtése szükséges. Azt mondta, hogy a fórumon “valódi szereplők” ültek le tárgyalni egy meghatározó kérdésről, és mivel úgy tűnik, nagyrészt egyetértettek, folytatni kell az egyeztetést.
Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke a civil közoktatási platform és a Tanítanék mozgalom képviseletében szólalt fel. Kifejtette, álláspontja szerint az államosítás kudarcot vallott, ezért az iskolákban is az önkormányzatiság megteremtése szükséges. Azt mondta, hogy a fórumon „valódi szereplők” ültek le tárgyalni egy meghatározó kérdésről, és mivel úgy tűnik, nagyrészt egyetértettek, folytatni kell az egyeztetést.
Képzeljük el Tinódi Lantos Sebestyént, amint a húrokba csapva ezt énekli: „Summáját írom egy híres várnak, de nem emlékszem már pontosan, hogy melyiknek, és hogy voltaképpen mi is történt vala ott, amit dallanom kéne.” Nagyjából így teszünk mi, mai kobzosok.