Szakmai hibák, rossz térképek és források, zavaró fogalomhasználat – ízekre szedték a történelemtanárok a tizedikesek történelemtankönyvét. Az elemzésről a hétvégén rendeztek vitát, amelyre azonban az állami tankönyvet fejlesztő Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet nem ment el. Repárszky Ildikó tankönyvszerzővel, történelemtanárral, a Történelemtanárok Egylete (TTE) által készített elemzés szerkesztőjével beszélgettek. Az interjú megtekinthető a HírTV oldalán…
Egyre nyilvánvalóbb, hogy a magyar közoktatás nem tölti be azon politikai szocializációs szerepét, amely egy demokráciában elvárható lenne. A Political Capital és a Friedrich Ebert Stiftung friss tanulmánya szerint ennek leginkább az a rendszerváltás után kialakult gyakorlat a fő oka, amely szerint az oktatásnak „politikamentesnek” kell lennie.
Beszélgetés a tankönyvekről. A műsor vendégei Repárszky Ildikó és Hidas Gábor, a TTE Tankönyvelemző Műhelyének tagjai, valamint Molnár Katalin. A műsor itt meghallgatható és letölthető
Kifelejtett király, hibás ábrák, pontatlan címek. Újabb kísérleti tankönyvről készített hibajegyzéket a Történelemtanárok Egylete. Az LMP a szakképzés átalakításának terve ellen tiltakozik.
Továbbra is rengeteg hibát tartalmaz a 10. osztályosoknak szóló állami történelemtankönyv – mutatott rá a Történelemtanárok Egylete. A kísérleti tankönyvek elkészítéséért felelős Oktatáskutató és -fejlesztő Intézet munkatársai nem mentek el az eseményre, azt állították viszont, hogy a tanárok szeretik a tankönyveket. Ám az általuk a kiadványok értékelésére megbízott pedagógusok negyede nyilatkozott csak úgy, hogy szívesen […]
Megnézheti magát, aki ebből készülne az érettségire: szakmai hibák, rossz térképek és források, zavaró fogalomhasználat. Az állami tankönyvet fejlesztő Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerint azonban a tanárok egyenesen szeretik a tankönyvet.