Lehet, hogy jobban járnak a vizsgázók, ha kölcsönkérnek az alsóbb évfolyamosoktól – hívja fel a figyelmet a Történelemtanárok Egylete (TTE) Bizottmánya.
Mi a levéltárak szerepe a történelemtanításban? Erről beszélt Miklósi László, a TTE elnöke a Kossuth Rádió Gondolat-Jel című műsorában. Itt hallgatható meg
„Nagyságrendekkel több időt kell hagyni egyes kérdések megvitatására. Nem kell mindent megtanítani, mert ez lehetetlen és ebben a struktúrában szinte esély nincs a készségfejlesztésre. Radikálisan fogalmazok: a kerettantervekben is minimum felezni, de lehetőleg harmadolni kellene a kötelező ismereteket. Ez azt jelenti, hogy egy témával két-három órán lehetne foglalkozni. Így lenne idő vitákat rendezni, játszani, dramatizálni […]
A TTE pályázatának megosztott első helyezését érte el Iván Lászlóné az emléknapok megünneplésére készített projekt-tervezetével. A zsűri maximális pontszámmal díjazta pályaművét. (Utolsó frissítés: 04.18. 19:25)
Engedély nélkül szerepelnek fotók a holokauszt gyermekáldozatairól a Sorsok Háza kiállítási koncepciójában – a fényképek egy francia alapítvány gyűjteményéből származnak, és Franciaországból deportált gyermekeket ábrázolnak. Az oktatási központ eredeti koncepcióját szétszedték a véleményezésre felkért szervezetek. A munkával megbízott közalapítványnál nagyvállalati üzem van, ezért az illetékes munkatárs nem nyilatkozott.
Újabb középiskolai történelematlaszon dolgozik az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. Azt ígérik, hogy atlasz harmadik verziója több, a szakma által kifogásolt hiányosságot pótol majd.
A miniszteri biztos szerint a kormány által létrehozott köznevelési kerekasztal „szakmailag megfelelően összetett”. Arra a kérdésünkre, hogy a „széleskörű szakmai viták” továbbra is csak a köznevelési kerekasztalon belül zajlanak-e, nem kaptunk egyértelmű választ. „Hamarosan kialakítjuk az egyeztetés kereteit, utána minden lépésünkről tudni fognak” – mondta. Kérdeztük arról is, hogy ha a CKP valamelyik tagszervezete – […]
Egészen elképesztő érzés állni a Kossuth téren, és hallgatni, ahogy tízezrek hangja rezgeti meg a Parlament ablakait „Szabad oktatást!” követelve. Voltunk már itt ugyanígy, ugyanezzel az üzenettel alig egy évvel ezelőtt is. És bár most nyilván a CEU ügye viszi a prímet – azt nem nehéz belátni, hogy az egyetemet ellehetetlenítő törvény mögött teljesen más […]