Október 22-én rendhagyó műsor volt a Klubrádióban. Bódy Gergő kérdéseire Kopcsik István válaszolt, sorra véve a magyar történelem számos parasztfelkelését, szabadságharcát, forradalmát. Mi, magyarok habzó szájjal csapkodjuk az asztalt? Vagy mindent eltűrünk? A lengyelekre és az írekre hasonlítunk? Dicsőséges vagy rettenetes történelmünk van?
Volt vita bőven az új Nemzeti alaptanterv (NAT) körül: szakmai szervezetek sokasága bírálta már azt is, hogy lényegében úgy készült el, hogy csak utólag lehetett róla véleményt mondani, azt pedig az elmúlt évek oktatásügyi változásaiból már megtapasztalhatták a szakértők, hogy hacsak nem a kormány kedvenc szervezeteinek soraiban ülnek, akkor a véleményük nem sokat számít…
Elfogadhatatlannak tartják, hogy az új Nemzeti alaptanterv tervezete a nyilvánosság kizárásával készült, „abszurdum, hogy még a tervezet megjelenése után sem hozták nyilvánosságra, kik készítették a szakmai anyagot” – írja állásfoglalásában a Történelemtanárok Egylete (TTE), amely részletes véleményt közölt a NAT-tervezetről.
A Kossuth Klub előadóterme 2018. október 6-án pedagógusokkal, egyetemi hallgatókkal és középiskolás diákokkal telt meg, mivel a Történelemtanárok Egylete (TTE) idén is megrendezte, immáron 28. alkalommal Országos Konferenciáját. Az idei év kiemelt témája Az „istenadta” nép. Nép és tömeg a hatalom szemszögéből volt, de természetesen a Nat-tervezetről is külön blokkban foglalkoztak a jelen lévők.
Minden adományozónknak ezúton is köszönjük, hogy támogatta a Történelemtanárok (28.) Országos Konferenciájának megrendezését. A helyszínen történő adakozásnak, illetve átutalásoknak köszönhetően összesen 60.095 Ft adományt tudunk a videókészítésre, illetve a konferencia további költségeire fordítani.
A Történelemtanárok Egylete megfelelt az átlátható civilszervezetek iránt támasztott követelményeknek, ezért elnyerte az etikus adománygyűjtő szervezet címet.
Az új tanterv alapján számos elem kimarad, nem lesz szó az általános iskolában például Mezopotámiáról. Ugyanakkor elég idő jut majd a nagy kulturákra, például az iszlámra vagy Kínára? Lesz-e idő beszélgetni a tanórákon a múlt egyes kérdéseiről? Évszámok vagy az összefüggések a fontosak? Legyen-e a diáknak saját véleménye? A riportban szó esik arról, miben változnak […]