Kipattan a frissen végzett történelemtanár az egyetem homloka mögül, teljes fegyverzetben: felvértezve tudással, pedagógiai és módszertani ismeretekkel. Lendületesen indul az osztályterem felé, repíti a tudat, hogy tudja, mi az applikációs sorozat, a bemeneti szabályozás vagy a műveltségtartalom. Mi baja történhet? Például, hogy megbotlik a küszöbben…
A hiteles tanítás, a tanári autonómia, szakmai meggyőződésének megjeleníthetősége egy valódi pedagógusnak éppen annyira szükséges, mint a levegő. Ha nincs, megfulladunk. (Miklósi László TTE-elnök beszéde a Hálózat a Tanszabadságért december 19-iki tüntetésén)
Újabban blogot írok. Egy merész és nagyon rövid bejegyzésem József Attila egy sorát alakította át. „Történelemtanár vagyok – mit érdekelne engem a történelem maga?” Önhitten harsogó cím került eléje: ars historica. Odatettem egy mosolygós képet Attiláról, akinek szobra még áll a megszokott helyen. Blikkfangossága ellenére komolyan gondolom. Hogy tudniillik az irodalom és a történelem rokon […]
A Hálózat a Tanszabadságért Fogadóóra programja keretében a TTE 2011. november 25-én, pénteken 14 és 16 óra között a Kossuth téren, a Parlament előtt „továbbképzést” tart történelemtanárok számára.
Múltkult. Mit kezdhet a történelemtanár a történelemdivatokkal? – Lőrinc László előadása. HunDidac 2011 oktatási szakkiállításon (2011. szeptember 30-án, 15.30-kor).
Minden kedves olvasónknak jó nyarat, kellemes nyaralást kívánunk! Friss tartalommal a honlapon augusztus vége felé, hírlevéllel szeptember első hetében jelentkezünk.
… avagy: Hol készültek a közoktatás átformálásának meghatározó javaslatai? A közoktatási törvény tervezetében a közelmúltban több javaslat is „kiverte a biztosítékot”. Párját ritkító élmény: két, egyes elemeiben merőben különböző koncepció vitája zajlik e napokban. (Miklósi László)