• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Legolvasottabb cikkeink 2022-ben
2023. január 2. hétfő, 17:43

Kedves Olvasónk! Hagyományunkhoz híven ezúttal is közreadjuk az egylet honlapján, FB-oldalán megjelent cikkek toplistáját. Az elmúlt évben a tte.hu-n a szakmai jellegű anyagok voltak népszerűbbek, míg FB-oldalunkon a nagyközönséget is jobban érdeklő, aktuális témák domináltak. A legolvasottabb tavalyi cikkek mellett idén közreadjuk a korábbi években megjelent cikkeink toplistáját is.

2022-ben a honlapunkon megjelent írásaink között legnépszerűbb a konferencia nyitóoldala volt, második egy Szent Istvánról szóló cikk Tallózó rovatunkból, a harmadik legolvasottabb pedig egy kiváló őstörténeti írás.

Különösen népszerűek voltak a különböző témájú metodikai cikkeink: sokan olvasták a módszertani művek írására biztató pályázati felhívásunkat, miként a győztes pályaműveket is. Kedveltek voltak azok a híradások, amelyek arra hívták fel tagjaink figyelmét, hogy jelképes áron használhatják a Mozaik kiadó digitális tananyagait.

Az első közlések fontosságát növeli és emellett nagyságrendekkel meghaladja a más sajtóorgánumokból átvétt, illetve az erre hivatkozó anyagok nézettsége. Tovább szélesítette szakmai álláspontunk és munkánk ismertségét az Egylet igen jelentős médianyilvánossága.

A TTE.hu legnépszerűbb cikkei

  1. Merre van az előre? Történelemtanításunk berögződései
  2. „Csak csodálkoztam, ennek mi köze augusztus 20-hoz, éppen Szent István volt az, aki tűzzel-vassal irtotta a pogányságot”
  3. A nem tudás rétegei és a bizonytalansági hálózat: magyar őstörténet százszázalékos tudományossággal
  4. Bárány Balázs: Érettségi felkészítő vagy alternatív tankönyvcsalád? A Mozaik Kiadó új kiadványairól
  5. Történelmi lehetőség: használd egyedülálló kedvezménnyel a Mozaikot!
  6. Fogalmak fogságában, avagy hogyan tanítsuk az elvont, gyerekek számára sokszor érthetetlen történelmi szakkifejezéseket – A TTE pályázati felhívása metodikai cikkek írására
  7. Szabó Márta: Történelmi fogalmak használatának fejlesztése hexagonábrák és önértékelési rendszer segítségével (A TTE pályázatának nyertese)
  8. Digitális taneszközök TTE-tagoknak
  9. „Ha ez valóban szándékos rendszerépítés, akkor nem hiszem, hogy a Fidesz megállna az átnevezéseknél”
  10. zoÓkori sztori – Pannon versenyjátékok 2022/2023

Korábban megjelent, de 2022-ben is népszerű írásaink:
1. Drábik doktor másik élete – Megjelenés éve: 2021.
2. Az UNESCO világörökségi listája – Megjelenés éve: 2004. (!)
3. Egyezzünk ki a múlttal – Tartalomjegyzék – Megjelenés éve: 2010. (!)
4. Változások az OFI 2017-ben megjelent középiskolai történelmi atlaszában a 2016-ban kiadott változathoz képest – Megjelenés éve: 2018.
5. Bölcs-Ész Tanulmányi Verseny 2021-22-ben is! – Megjelenés éve: 2021.
6. A Kádár-korszak „mítoszai” a tanítási gyakorlatban, humorral, karikatúrával – Megjelenés éve: 2010. (!)
7. Bárány Balázs: Az Emberi és polgári jogok nyilatkozata a történelemórán – Megjelenés éve: 2021.
8. A 2024-től érvényes történelem érettségi vizsgaszabályzat nyilvánosságra hozott tervezetéről – Megjelenés éve: 2021.
9. Miért tanulunk történelmet? – Megjelenés éve: 2008. (!)
10. Trianon – történelemóra (Az Egyezzünk ki a múlttal! című projekt keretében készült.) – Megjelenés éve: 2010. (!)


Az FB-posztok nézettsége az előző évihez képest is tovább növekedett. Legolvasottabb cikkünk egy őstörténeti írás, egy metodikai cikk és éves konferenciánk nyitóoldala volt, de emellett igen kedveltek voltak az oktatáspolitikai témájú, a tévhitekkel foglalkozó és a civil szolidaritásról szóló írások is.

Facebook

  1. A nem tudás rétegei és a bizonytalansági hálózat: magyar őstörténet százszázalékos tudományossággal – 14 154 elérés
    Sztyeppei legó, tölcséres-szitás modell, kazár informátor, dossziéelv, egy szinte magyar nevek nélküli Árpád-ház, egy ornitológiai-madárszimbolikai rejtély, valamint a nem tudás rétegei és a bizonytalansági hálózat – hívószavak egy a honfoglalás előtti magyarság történetével foglalkozó előadásról, amely napjaink őstörténeti kutatásainak történettudományi bizonyítékaival – és még inkább bizonytalansági faktoraival – új fénytörésben láttat régi kérdéseket. A cikkből elérhető Sudár Balázs történész, turkológus Tudományünnep+-on elhangzott előadásának felvétele is.
  2. A „Fogalmak fogságában, avagy hogyan tanítsuk az elvont, gyerekek számára” című pályázatunk nyertese. Szabó Márta: Történelmi fogalmak használatának fejlesztése hexagonábrák és önértékelési rendszer segítségével – 11 727 elérés
  3. Merre van előre? Történelemtanításunk berögződései – A TTE konferenciájának nyitóoldala – 11 380 elérés
  4. Petíció átadása a Belügyminisztériumban 11 164 elérés
  5. „Ha ez valóban szándékos rendszerépítés, akkor nem hiszem, hogy a Fidesz megállna az átnevezéseknél” Tudatos stratégia a főispánok és vármegyék visszahozása, amely egyúttal arra is alkalmas, hogy fontos, húsba vágó kérdésekről elterelje a figyelmet – mondja Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke. Miközben erről beszélünk, az iskolában, ahol tanít, még soha annyi tanár nem távozott a tanév befejezése után, mint most.
  6. „A vármegyék ötlete hagymázas múltba révedés” A szimbolikus politizálás helyett a történelem hiteles megismertetése segítene eligazodni a jelenben – mondta Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke a Reggeli gyors című műsorban. A hanganyagot is érdemes meghallgatni!
  7. „A mostani NAT az 1978-as szocialista tantervnek felel meg” Nahalka István és Miklósi László nyilatkozik a 444-nek. Nahalka: „A 2012-es NAT a ’78-as szocialista központi logikához tért vissza, nagyjából annak a tantervnek felel meg. Ez a modell pedig lehetetlenné teszi, hogy a tanárok differenciáltan tanítsanak, holott ez lenne a legfontosabb.” Miklósi: „Már nem az a helyzet, mint a mi diákkorunkban, amikor a tanár volt a tudás legfontosabb forrása. Napjainkban ránk zúdulnak az információk. Ha valaki a mohácsi csatára kíváncsi, biztosan nem a történelemkönyvet üti fel, hanem a mobilját veszi elő. Ezért arra kéne tanítani a diákokat, hogyan tudják a számukra fontos információkat megtalálni. Egy történelmi témánál el tudják dönteni, hogy hiteles lehet-e az információ, illetve meg tudják különböztetni a híreket az álhírektől.”
  8. Interaktív történelem Repárszky Ildikó, a TTE alelnöke a gördülő polgári engedetlenségi mozgalomról beszél a Klubrádió Esti Gyors című műsorában. Miért csordult ki a pohár a pedagógusoknál? Van-e elég szolidaritás a tanárok mellett? Miről szól a tanárok polgári engedetlensége? Hallgassa meg!
  9. Tévhitek a 16–17. századi magyar történelemről – Mi veszett el és mi változott meg Magyarországon 1526 után? Prof. Dr. Pálffy Géza előadásának videója itt nézhető meg.
  10. A TTE szolidaritási nyilatkozata A Történelemtanárok Egylete egyetért a polgári engedetlenséget folytató tanárok céljaival. Szolidáris minden olyan kollégával, aki a kiüresített sztrájktörvény miatt, tényleges egyeztetési lehetőségek hiányában így fejezi ki tiltakozását a pedagógusok fizetése, élethelyzete és a közoktatásban levő jelenlegi helyzet miatt. Tiltakozunk az ellen, hogy a legjobb lelkiismeretük alapján polgári elégedetlenséget folytató kollégákat azonnali hatállyal elbocsátották. Budapest, 2022. 09. 30. A Történelemtanárok Egylete Bizottmánya

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017