• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Környezettudatosan nevelne Fodor
2007. szeptember 24. hétfő, 0:00

A
környezetvédelmi tárca szerint a jövőben az oktatás szerves részévé kell
válnia a környezettudatos nevelésnek – jelentette ki Fodor Gábor
pénteken Egerben.
(Forrás: MTI)

Ennek érdekében a minisztérium pluszforrásokat kíván
biztosítani az erdei iskolaprogram megerősítésére, illetve lehetségesnek
tartja a környezetvédelem tantárgyszerű megjelenítését a közoktatásban –
mondta az MTI-nek a környezetvédelmi tárca vezetője a Természet- és
Környezetvédő Tanárok Egyesületének (TKTE) konferenciáján Egerben. Ez
utóbbi természetesen az Oktatási Minisztérium kompetenciája, vagyis
tárcaközi egyeztetést igényel – tette hozzá.


Fodor Gábor hangsúlyozta, hogy a környezettudatos
nevelés ma is a Nemzeti Alaptanterv része, ám ezt nem tartja
elegendőnek. A környezetvédelem tantárgyszerű oktatásához várja az olyan
civil szervezetek javaslatait is, mint a TKTE – közölte a
politikus.


A TKTE azért tarja
fontosnak a „fenntarthatóságra oktatás” tantárgyszerű bevezetését, mert
ma ez csupán általánosságban szerepel az iskolák oktatási programjában.
Vagyis személyfüggő, hogy miként hívják fel a környezet
fenntarthatóságára a gyermekek figyelmét – mondta az MTI-nek Gulyás
Pálné, a TKTE ügyvezető elnöke. A számon kérhető ismeretanyagot
tartalmazó tantárgy bevezetésének egyébként adottak a törvényi és
szakmai feltételei – fűzte hozzá.


A
Pro Natura-díjas pedagógus úgy vélekedett, hogy az emberiség csak a
gyermekek, az ifjúság környezettudatos szemléletének kialakításával
kerülheti el az ökológiai katasztrófát. Ezért volna szükséges már az
óvodától a környezetvédelem oktatásának bevezetésére – mondta Gulyás
Pálné.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017