A
környezetvédelmi tárca szerint a jövőben az oktatás szerves részévé kell
válnia a környezettudatos nevelésnek – jelentette ki Fodor Gábor
pénteken Egerben.
(Forrás: MTI)
Ennek érdekében a minisztérium pluszforrásokat kíván
biztosítani az erdei iskolaprogram megerősítésére, illetve lehetségesnek
tartja a környezetvédelem tantárgyszerű megjelenítését a közoktatásban –
mondta az MTI-nek a környezetvédelmi tárca vezetője a Természet- és
Környezetvédő Tanárok Egyesületének (TKTE) konferenciáján Egerben. Ez
utóbbi természetesen az Oktatási Minisztérium kompetenciája, vagyis
tárcaközi egyeztetést igényel – tette hozzá.
Fodor Gábor hangsúlyozta, hogy a környezettudatos
nevelés ma is a Nemzeti Alaptanterv része, ám ezt nem tartja
elegendőnek. A környezetvédelem tantárgyszerű oktatásához várja az olyan
civil szervezetek javaslatait is, mint a TKTE – közölte a
politikus.
A TKTE azért tarja
fontosnak a „fenntarthatóságra oktatás” tantárgyszerű bevezetését, mert
ma ez csupán általánosságban szerepel az iskolák oktatási programjában.
Vagyis személyfüggő, hogy miként hívják fel a környezet
fenntarthatóságára a gyermekek figyelmét – mondta az MTI-nek Gulyás
Pálné, a TKTE ügyvezető elnöke. A számon kérhető ismeretanyagot
tartalmazó tantárgy bevezetésének egyébként adottak a törvényi és
szakmai feltételei – fűzte hozzá.
A
Pro Natura-díjas pedagógus úgy vélekedett, hogy az emberiség csak a
gyermekek, az ifjúság környezettudatos szemléletének kialakításával
kerülheti el az ökológiai katasztrófát. Ezért volna szükséges már az
óvodától a környezetvédelem oktatásának bevezetésére – mondta Gulyás
Pálné.