A miniszterelnök Parlamentben elhangzott beszédének egyes részletei az iskolákat, a (történelem)tanárokat is érintik. Az alábbiakban e részleteket adjuk közre. (Forrás: Index)
A Károlyi József Alapítvány, a Kodolányi János Főiskola, a Történelemtanárok Egylete, az Európai Bizottság Magyarországi Delegációja és a Fejér Megyei Európai Információs Pont rendezvénye
Csak műanyag tányérból ehettek a roma gyerekek a pátkai általános iskolában, ráadásul külön időpontban, mint nem roma társaik – ezt állapította meg a kisebbségi ombudsman vizsgálata, amely szerint az intézményben hátrányosan különböztették meg a roma gyermekeket akkor is, amikor külön osztályba, a nem romáktól elkülönítve oktatták őket, gyenge tanulási képességeikre hivatkozva. (Forrás: Korridor)
A Honvédelmi Minisztérium Hadtörténeti Intézet és Múzeum a Magyar Huszár és Katonai Hagyományőrző Szövetség tagszervezeteivel közösen rendezi meg az „Élő magyar hadtörténelem” című programsorozatát.
Hasznos ismereteket nyújtó, az alapképességeket fejlesztő, stresszmentes iskolarendszer megteremtése a célja az Oktatási Minisztérium közoktatási reformtervének. A leginkább az alternatív iskolák módszereire emlékeztető, „liberális” megoldások általános elterjeszthetősége sok tekintetben kétségesnek tűnik. (Forrás: HVG)
Alacsony kamatú, hosszú lejáratú hitelt vehetnek igénybe a jövőben az iskolák fenntartói az épületek felújításához. Az erről szóló megállapodást hamarosan aláírja az oktatási tárca egy pénzintézettel. (Forrás: Népszabadság)