A TTE alelnöke 2013-ig. A Bizottmány tagja 2013-tól.
1968. július 25-én, Debrecenben születtem, hajdúszoboszlói érettségi után kerültem az ELTE BTK-ra, ahol 1992-ben végeztem. Feleségem gyógypedagógus, két gyermekünk van. 1993-ban költöztem Miskolcra, és úgy tűnik, most már itt is maradok. Diplomám átvétele után kerültem tanársegédként jelenlegi munkahelyemre, a Miskolci Egyetem BTK Újkori Magyar Történeti (jelenleg Új- és Jelenkori Magyar Történeti Tanszékére), ahol tanszékvezető helyettesi illetve ideiglenes tanszékvezetői (1997-1998) megbízatásokat is kaptam. 1998 óta adjunktus, 2001 óta docens vagyok. Az elmúlt három évben (a felsőoktatás izgalmas átalakulási folyamatai idején) a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar tanulmányi illetve általános dékánhelyettesi teendőit láttam illetve látom el.
Első egyetemi éveim alatt elsősorban az újkori Magyarország város- és társadalomtörténeti problémái álltak érdeklődésem homlokterében, első kutatói tapasztalataimat is ezekkel kapcsolatban szereztem, első publikációim ilyen témájúak. Később érdeklődésem középpontjába az új- és legújabb kori Magyarország vallás- és egyháztörténeti problémái kerültek. Első, széleskörű levéltári és egyéb kutatáson alapuló könyvem „Kisegyházak és szektakérdés a Horthy-korszakban” címmel jelent meg, amelynek témájából 1998-ban sikeresen megvédett doktori (Ph.D.) disszertációt nyújtottam be.
Jelenlegi kutatásaimat az állam-egyház viszony történeti kérdései, a 19. századi Magyarország politikai eszmetörténete és egyháztörténete témakörében végzem. Ebben 1999-2001 között Bolyai Akadémiai Ösztöndíjasként, 2003 óta Széchenyi István Ösztöndíjasként végzem kutatásaimat. (Számos egyéb ösztöndíjat, megbízást, kutatási irányt ezúttal nem számolva.) A Magyar Tudományos Akadémia 2000. évi „Tudományos Díj”-a mellett az Országos Tudományos Diákköri Tanács „Tudással Magyarországért” jubileumi emlékplakettel jutalmazott. 2003-ban az MTA „Bolyai emléklap „-ját vehettem át. Nyelvismeret: Állami nyelvvizsgával rendelkezem angol nyelvből (középfok „C” típ.; 1994.), középfoknak megfelelő egyetemi nyelvvizsgát tettem németből (ELTE; 1997.). Fentiek mellett forrásolvasási szinten a latint is használom.
Egyéb szakmai tevékenység, tagság: Másfél évig tevékenykedtem a Hajnal István Kör – Társadalomtörténeti Egyesület szervező titkáraként, e szervezet mellett tagja vagyok még a Magyar XVIII. Századi Társaságnak, a Történelemtanárok Egyletének (TTE) és a HUNGARNET számítógépes egyesületnek is. A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Honismereti Szövetség 2001 tavaszán elnökségi tagjává választott. 2000 óta vagyok titkára a Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottsága keretei között működő Történelemtudományi és Néprajzi Szakbizottságnak. Szerkesztőbizottsági tagként tevékenykedek az Egyháztörténeti Szemle és az Északkelet-Magyarország c. folyóiratok munkájában. 2001-ben öt évre megbízatást nyertem az Oktatási Minisztérium Tankönyv- és Taneszköz Bizottságának munkájában való részvételre, valamint rendszeresen meghívást kaptam a „Felsőoktatási Tankönyv- és Szakkönyvtámogatási Pályázatra” beérkezett pályamunkák elbírálását végző szakmai testületbe. Kuratóriumi tag vagyok A Miskolci Egyetem Oktatásának Fejlesztéséért Alapítványban és a Miskolc Város Kultúrájának Fejlesztéséért Alapítványban.
Részletes, folyamatosan frissített önéletrajz, publikációs lista, konferencia-részvételeim jegyzéke, valamint egyetemi oktatómunkámmal kapcsolatos információk elérhetők saját honlapomon: http://www.fazekascsaba.hu
A történelem tanításával elsősorban a felsőoktatás, pontosabban a történész- és történelemtanár-képzés oldaláról kerültem kapcsolatba. Úgy gondolom, a hazai történelemtanár-társadalomban szükséges a köz- és a felsőoktatás kapcsolatainak erősítése, amelyet a Történelemtanárok Egyletében eddig vállalt szakmai feladataimmal is igyekeztem kifejezésre juttatni. A Törifórum számos témájához igyekeztem hozzászólni, több publicisztikai írásom is megjelent a www.tte.hu Vélemény-rovatában. Tagja vagyok a többciklusú képzés keretében indítandó történészképzés szakmai előkészítő bizottságának is. Úgy gondolom, a következő évek izgalmas szakmai kihívása lesz, hogy a gyökeresen megváltozó feltételek között a történészképzés szakmai szempontjait érvényesíthessük, a változó munkaerő-piaci feltételek, társadalmi kihívások stb. között megtaláljuk a történész- és történelemtanár-képzés helyét. Sokat szeretnék ezért tenni, s úgy gondolom, a TTE alkalmas fórum mindennek kifejezésre juttatásában, s talán – elnézést a szerénytelenségért – magam is alkalmas vagyok arra, hogy eddigi szakmai munkámat folytatva hasznára legyek a TTE-nek.