• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Beöthy Ádám: Egy környezet, amelyben érvényesülhetnek az emberi jogok – A fordított tanterem módszere és az emberi jogi oktatás
2021. november 29. hétfő, 18:19
Címkék: emberi jogok, módszertani cikk

Az emberi jogi oktatás[1] túlmutat az emberi jogok oktatásán. Nagyon fontos eleme, hogy a folyamat résztvevői – tehát a tanárok és a diákok – egy olyan környezetben vannak, ahol emberi jogaik érvényesülnek. Így például van tere a szabad véleménynyilvánításnak, a szabad vitának, a másik megértésének, az álláspontja elfogadásának is. A résztvevők (tanárok és diákok egyaránt) egyenlő felek, akik azért vannak ott, hogy közösen tanuljanak valamit. Egy ilyen légkört megteremteni kihívás egy 45 perces iskolai órán, azonban a fordított tanterem módszer nagyon nagy segítség lehet hozzá.

A Magyarországon is elterjedt hagyományos felfogásban a tanár tudja az anyagot és a tankönyvek meg az egyéb segédletek segítségével a diáknak megtanítja az ismereteket az iskolai órán, majd házi feladatnak feladja, hogy gyakorolja, ismételje azt a diák. Vannak persze kivételek, ahol például irodalomórán előre el kell olvasni egy-egy verset vagy szövegrészletet, azonban a legtöbb tantárgynál még a tankönyvek is sokszor úgy vannak felépítve, hogy a munkafüzetekben ismétlő gyakorlatok szerepelnek, melyek segítségével elmélyül az órán tanult anyag. Biztosan sok pedagógus kilépett már ebből a dinamikából, és kipróbált már valami mást, valami újat. Egy ilyen kipróbálásra hívja a pedagógusokat a fordított tanterem módszere.

Olvassa el a teljes cikket!

Óravázlat

Az emberi jogok egyetemes nyilatkozata


[1] A szerző az Amnesty International Emberi Jogi Oktatási Programvezetője.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

„Őseinket felhozád…” – Magyar őstörténet

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017