• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A Történelemtanárok (17.) Országos Konferenciájának ajánlásai
2007. október 14. vasárnap, 0:00

A pedagógusképzés minden szintjén, valamint a közoktatás tananyagaiba és követelményrendszerébe kötelező jelleggel épüljön be a romák történetének, kultúrájának tanítása – fogalmazza meg ajánlásában a Történelemtanárok 17. Országos Konferenciája.



  1. Javasoljuk, hogy a közoktatás tananyagaiban és követelményrendszerében kötelező jelleggel legyen jelen a romák/cigányok történetének, kultúrájának tanítása. Fontos, hogy ennek során az együttélés értékeire helyeződjön a hangsúly (a közösen megélt történelemre, a magyarországi etnikumok életmódjának sokszínűségére, a roma/cigány kultúra hozzájárulására a magyar kultúra gazdagításához). A történeti háttérismeretek elengedhetetlenek ahhoz, hogy a mai társadalmi problémák értelmezhetőek legyenek, és ne csupán negatív összefüggésekben (képzetlenség, munkanélküliség, szegénység, etnikai diszkrimináció stb.) jelenjenek meg.


  2. A történelemtanításban a mai gyakorlatnál nagyobb súllyal szerepeljen a kisebbségek története, kultúrája; a romák/cigányok történetét, kultúráját ezen belül tárgyaljuk, a tananyag folyamatában, a jelenleginél erőteljesebb társadalomtörténeti szemlélettel. A tananyag alkalmazkodjon a cigányság önazonosság tudatának igényéhez, segítse annak erősödését.


  3. Mindehhez ne kizárólag a történelemtankönyv álljon a diákok és a tanárok rendelkezésére, hanem a romák/cigányok történetére, kultúrájára vonatkozó ismeretek jelenjenek meg más tantárgyi keretekben (irodalom, társadalomismeret, emberismeret és etika, kommunikáció, művészeti ismeretek, dráma, és az osztályfőnöki órák ajánlott tematikája); ugyanakkor a tanítás szereplőinek interakcióját elősegítő eszközök is megfelelő számban legyenek alkalmazhatóak.


  4. A pedagógusképzés minden szintjén, kötelező módon épüljön be a cigányság történetének, kulturális sajátosságainak ismerete a tematikába – felkészült szakemberek közvetítésével. Olyan tanári attitűd kialakulását tartjuk kívánatosnak, amelyet a nyitottság, a konfliktusok elemző megbeszélésére való alkalmasság és elhatározottság jellemez.


  5. A romákról/cigányokról szóló ismeretek megfogalmazásába, pedagógiai szempontú rendszerezésébe kiemelten fontos bevonni az érintetteket, elengedhetetlen megismerni a cigány családok és szakértelmiségiek véleményét.

2007. október 14.


A Történelemtanárok (17.) Országos Konferenciája

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

1956 a tankönyvekben (Fehérvárcsurgó)

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017