• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A Történelemtanárok (16.) Országos Konferenciájának ajánlásai
2006. október 15. vasárnap, 0:00

A Történelemtanárok (16.) Országos Konferenciáján ajánlásokat fogalmaztak meg a tankönyvekről, módszertani kiadványokról, digitális taneszközökről, illetve a kormány felé is javaslatokkal éltek.

Hogyan válasszunk tankönyvet?
(Beszámoló és Ajánlás)


A szekció először meghallgatta Miklósi László prezentációját a Tankönyvbázis nevű megújított internetes portálról, amely várhatóan tetemesen megkönnyíti majd a tanárok dolgát a tankönyvválasztás terén. (Címe: www.tankonyvbazis.hu)
Az ülés vitával folytatódott, amelynek során elsősorban a következő gondolatok kaptak hangsúlyt.




  1. Fontos lenne, hogy a tankönyvek sok vonzó, színes képet tartalmazzanak. Ugyanakkor az is lényeges, hogy a kép ne csak illusztráció legyen, hanem valódi funkcióval bírjon, elemezni, értelmezni lehessen, és olyan méretű legyen, hogy az az elemzést lehetővé tegye.


  2. Általában túl sok, hosszú és nehéz szöveggel találkoznak a tanulók a tankönyvekben. Ez különösen sok nehézséget okoz azoknak, akik olvasási nehézségekkel küzdenek. Ugyanakkor nemcsak a szövegek terjedelmével és nehézségével van baj, a megértés nemcsak ezen múlik, hanem azon is, hogy tartalmilag mennyire állnak közel ezek a szövegek a gyerekekhez.


  3. A tankönyvek mellett nagyon fontosak az egyéb taneszközök is. Különösen nagy hangsúlyt kapott az IKT, konkrétan a Sulinet Digitális Tudásbázis és a Moodle távoktatási keretrendszer.

Ajánlások:




  1. A kiadóknak javasoljuk, hogy a tankönyvek mellett fordítsanak nagy gondot a tanároknak szóló módszertani kiadványokra és a digitális taneszközökre is.


  2. A Történelemtanárok Egyletének javasoljuk módszertani adatbázis, „jógyakorlat-gyűjtemény” létrehozását az egyesület portálján.


  3. A kormányzatnak javasoljuk, hogy
    a. a tankönyvtámogatást lehessen arra is fordítani, hogy a rászoruló tanulók munkafüzethez, illetve munkatankönyvhöz jussanak;
    b. támogassa, hogy az iskolai könyvtárak nagy példányszámú gyűjteményeket hozhassanak létre különböző tankönyvsorozatokból tanórai felhasználás céljából;
    c. szorgalmazza, hogy a kiürülő iskolai osztályokban rendezzenek vándorkiállításokat a múzeumok elfekvő raktári anyagaiból interaktív tanulás céljából.

Budapest, 2006. október 15.
Knausz Imre szekcióvezető


A Történelemtanárok (16.) Országos Konferenciája

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Rendszerváltás - civil szemmel

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017