• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A 2024. évi konferencia megnyitója
2024. október 10. csütörtök, 7:45
Címkék: TTE-konferencia
(Fotó: Kummer János / Képszerkesztőség)

Kedves Kollégák!
Tisztelt Vendégeink!
Kedves Diákjaink!

Köszöntöm Önöket 34. országos szakmai konferenciánkon.  Megtisztelő, hogy most is zsúfolásig telt meg a terem.

Külön köszöntöm Soproni Tamás urat, Terézváros polgármesterét.

Köszönjük a támogatást Terézváros Önkormányzatának, a II. kerület Önkormányzatának, Józsefváros Önkormányzatának és Budaörs Város Önkormányzatának. Külön köszönöm magánadományozóink segítségét.

Öröm, hogy hosszú évek óta diákjaink online nézőink is velünk vannak a tanácskozásunkon.

Tisztelt Konferencia!

Amikor

– levizsgáztatják a Nemzeti alaptantervből a tanárokat,

– a szakma számára átláthatatlanul állítják össze a diákoknak történelem kompetenciamérést

– kötelezik a tanárokat, hogy számukra használhatatlan továbbképzésen vegyenek részt,

– mindennél fontosabb az adminisztráció – és mindennél kevésbé fontosak a diákok és a színvonalas szakmai munka

AKKOR IS szükséges és lehetséges a szakmájuk iránt elkötelezett (történelem)tanároknak szakmai kérdésekről gondolkodni, eszmét cserélni, vitatkozni, javaslatokat megfogalmazni.

Tisztelt Tanácskozás!

Idei témánk különösen aktuális: Miképp hat a közösségi média és az AI a történelemre és a -tanításra.

A Facebook vagy a Twitter az előző évtized elején még csupán újszerű, izgalmas kommunikációs tereknek látszottak, de napjainkban már tudjuk, hogy jelentős mértékben meghatározzák, milyen információkat láthatunk, s posztjaink milyen buborékot érhetnek el. Sőt, ezek a platformok immár a politikaformálás meghatározó eszközeivé váltak.

Konferenciánk célja, hogy előadóink segítségével megvizsgáljuk, miként változtak a politikai trendek az előző évtizedben, hogyan hatottak egyes országok társadalmára, demokratikus berendezkedésére. Tanárként fontos, hogy lássuk, diákjaink milyen kihívásokkal és lehetőségekkel fognak szembenézni felnőttként ebben a dinamikusan változó környezetben. Elgondolkodhatunk azon, hogy miként készíthetjük fel őket arra, hogy tudatos és felelős állampolgárokká váljanak – akár a digitális térben is.

Miképp alakítja át a közösségi média és a mesterséges intelligencia az életünket? Miképp hat a történelemtanításra?

„A közösségi média lehetőséget ad arra, hogy az információk gyorsan terjedjenek, de ugyanakkor a dezinformáció terjedését is elősegíti. DIÁKJAINK könnyen hozzáférhetnek különféle forrásokhoz, ami gazdagíthatja tudásukat, de a hiteles információk kiszűrése kihívást jelent.

A mesterséges intelligencia segíthet a személyre szabott tanulásban, például intelligens tanulási platformok révén, amelyek figyelembe veszik a diákok egyéni igényeit. Emellett az AI képes elemezni történelmi adatokat, új összefüggéseket felfedezve, ami gazdagíthatja a tananyagot.”

Honnan idéztem?

Miképp készült a konferencia logója?

Kérdezze a ChatGPT-t!

Tisztelt Konferencia!

Tegnap egy hatodikos diákom PPT-jét láttam, a mesterséges intelligenciával készítette el az október 6-i összeállítását. Megtudhattam, hogy Kossuth Lajos és Petőfi Sándor is az aradi vértanúk közé tartozott.

Mi ebben a hír? Az, hogy tévedett a ChatGPT? Vagy az, hogy egy hatodikos természetes mozdulattal választotta ezt a segítséget?

Napjainkban a szövegek, képek, hang- és videóanyagok minden korábbinál könnyebben módosíthatók, sosemvolt források előállíthatók, így új kihívást jelent a forráskritika tanítása, alkalmazása is.

A délutáni kerekasztal-beszélgetésünk a mesterséges intelligencia oktatásra gyakorolt hatásával foglalkozik. Ez a meglehetősen újkeletű eszköz a következő évtizedekben a nyelvtanulástól a természettudományokig szinte minden téren alkalmazhatóvá válik.

Milyen új lehetőségeket és milyen kihívásokat jelent? Erről szól a kerekasztal az ebédszünet után.

Tanácskozásunk utolsó programján a tanítási gyakorlat módszertani kérdéseit vitathatjuk meg, miközben állásfoglalásra is tehetünk javaslatot.

Remélem, hogy konferenciánk mindenki számára új ismereteket adó, elgondolkodtató lesz!


Kapcsolódó anyag: „Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017