Köszöntöm Önöket 34. országos szakmai konferenciánkon. Megtisztelő, hogy most is zsúfolásig telt meg a terem.
Külön köszöntöm Soproni Tamás urat, Terézváros polgármesterét.
Köszönjük a támogatást Terézváros Önkormányzatának, a II. kerület Önkormányzatának, Józsefváros Önkormányzatának és Budaörs Város Önkormányzatának. Külön köszönöm magánadományozóink segítségét.
Öröm, hogy hosszú évek óta diákjaink online nézőink is velünk vannak a tanácskozásunkon.
Tisztelt Konferencia!
Amikor
– levizsgáztatják a Nemzeti alaptantervből a tanárokat,
– a szakma számára átláthatatlanul állítják össze a diákoknak történelem kompetenciamérést
– kötelezik a tanárokat, hogy számukra használhatatlan továbbképzésen vegyenek részt,
– mindennél fontosabb az adminisztráció – és mindennél kevésbé fontosak a diákok és a színvonalas szakmai munka
AKKOR IS szükséges és lehetséges a szakmájuk iránt elkötelezett (történelem)tanároknak szakmai kérdésekről gondolkodni, eszmét cserélni, vitatkozni, javaslatokat megfogalmazni.
Tisztelt Tanácskozás!
Idei témánk különösen aktuális: Miképp hat a közösségi média és az AI a történelemre és a -tanításra.
A Facebook vagy a Twitter az előző évtized elején még csupán újszerű, izgalmas kommunikációs tereknek látszottak, de napjainkban már tudjuk, hogy jelentős mértékben meghatározzák, milyen információkat láthatunk, s posztjaink milyen buborékot érhetnek el. Sőt, ezek a platformok immár a politikaformálás meghatározó eszközeivé váltak.
Konferenciánk célja, hogy előadóink segítségével megvizsgáljuk, miként változtak a politikai trendek az előző évtizedben, hogyan hatottak egyes országok társadalmára, demokratikus berendezkedésére. Tanárként fontos, hogy lássuk, diákjaink milyen kihívásokkal és lehetőségekkel fognak szembenézni felnőttként ebben a dinamikusan változó környezetben. Elgondolkodhatunk azon, hogy miként készíthetjük fel őket arra, hogy tudatos és felelős állampolgárokká váljanak – akár a digitális térben is.
Miképp alakítja át a közösségi média és a mesterséges intelligencia az életünket? Miképp hat a történelemtanításra?
„A közösségi média lehetőséget ad arra, hogy az információk gyorsan terjedjenek, de ugyanakkor a dezinformáció terjedését is elősegíti. DIÁKJAINK könnyen hozzáférhetnek különféle forrásokhoz, ami gazdagíthatja tudásukat, de a hiteles információk kiszűrése kihívást jelent.
A mesterséges intelligencia segíthet a személyre szabott tanulásban, például intelligens tanulási platformok révén, amelyek figyelembe veszik a diákok egyéni igényeit. Emellett az AI képes elemezni történelmi adatokat, új összefüggéseket felfedezve, ami gazdagíthatja a tananyagot.”
Honnan idéztem?
Miképp készült a konferencia logója?
Kérdezze a ChatGPT-t!
Tisztelt Konferencia!
Tegnap egy hatodikos diákom PPT-jét láttam, a mesterséges intelligenciával készítette el az október 6-i összeállítását. Megtudhattam, hogy Kossuth Lajos és Petőfi Sándor is az aradi vértanúk közé tartozott.
Mi ebben a hír? Az, hogy tévedett a ChatGPT? Vagy az, hogy egy hatodikos természetes mozdulattal választotta ezt a segítséget?
Napjainkban a szövegek, képek, hang- és videóanyagok minden korábbinál könnyebben módosíthatók, sosemvolt források előállíthatók, így új kihívást jelent a forráskritika tanítása, alkalmazása is.
A délutáni kerekasztal-beszélgetésünk a mesterséges intelligencia oktatásra gyakorolt hatásával foglalkozik. Ez a meglehetősen újkeletű eszköz a következő évtizedekben a nyelvtanulástól a természettudományokig szinte minden téren alkalmazhatóvá válik.
Milyen új lehetőségeket és milyen kihívásokat jelent? Erről szól a kerekasztal az ebédszünet után.
Tanácskozásunk utolsó programján a tanítási gyakorlat módszertani kérdéseit vitathatjuk meg, miközben állásfoglalásra is tehetünk javaslatot.
Remélem, hogy konferenciánk mindenki számára új ismereteket adó, elgondolkodtató lesz!