• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

YouTube-oktatást az iskolákba?
2008. október 9. csütörtök, 0:00

A
ThinkTanks munkatársai szerint fontos, hogy a szülők és tanárok
megértsék: a blogírás és a videokészítés ma ugyanúgy hozzátartozik az
iskolások életéhez, mint a kirándulás és a múzeumlátogatás. (Forrás:
SG)

A felnőttek még mindig túl kevés
figyelmet fordítanak az úgynevezett YouTube-generáció online
tevékenységeire. Egyre több fiatal és diák készít videókat és helyezi el
a felvételeket akár önálló anyagokként, akár podcastokként a különböző
videomegosztó portálokon. A YouTube-ra minden percben kereken tíz órányi
videó kerül fel. A pedagógusok figyelmét azonban ez a tevékenység a
legtöbbször elkerüli és az anyagok csak akkor kapnak nagy
nyilvánosságot, hogy ha valamilyen sértő cselekményt, például egy tanár
megalázását mutatják be. Ez derült ki a brit ThinkTanks Demos Video
Republic című vizsgálati anyagából.


A szakemberek a tapasztalatok alapján úgy vélték, hogy a
videók készítését és feldolgozását az iskolákban kellene tanítani,
illetve segíteni kellene a kreatív diákok képességeit. „Ma egy blog
létrehozása egy fiatal számára olyan egyszerű és elfogadott, mint régen a
naplóírás volt. Ez egy óriási változás a korábbi helyzethez képest” –
jelentette ki Celia Hannon, a tanulmány egyik készítője. A
pedagógusoknak és a felnőtteknek azért is kellene figyelniük a
fiatalokra, mert a többségük ma már a világháló segítségével építi ki és
ápolja a kapcsolatait az ismerőseivel.


A kutatók szerint ezért is kiemelten kellene
foglalkozni ezzel a témával az iskolákban, többek között fel kellene
világosítani a diákokat online életük hatásairól. „Az iskoláknak fel
kellene készíteniük a fiatalokat azokra az időkre, amikor a hagyományos
életvezetés elveszíti majd a fontosságát. Meg kell tanulniuk, hogy
miként valósíthatják meg magukat a legjobban az online világban” – írták
a tudósok. A tinédzserekkel megvitatandó kérdések között szerepel a
magánélethez, a szellemi tulajdonhoz fűződő viszony
is.


„A mi nézőpontunkból az iskolák
oktatási, nevelési feladatai közé tartozik, hogy megtanítsák a
tanulóknak az internet felelősségteljes kezelését és hogy miként
aknázzák ki a benne rejlő lehetőségeket. Ez minden szak integrált
feladata. A szülők feladata viszont az, hogy tisztában legyenek a
blogokban és más szolgáltatásokban rejlő visszaélési lehetőségekkel” –
reagált a tanulmányra a tanárszövetség elnöke.


Az SG eredeti cikke
»

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

A TTE alakulása - sajtóvisszhang

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017