• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

TTE

A Történelemtanárok Egylete (TTE) iskolatípustól függetlenül minden történelemtanár és a történelemtanítás szakmai érdekvédelmi (érdekképviseleti) szervezete. Tagja lehet magyar és nem magyar állampolgár egyaránt. Az Egylet előadásokat, vitákat, továbbképzéseket, szakmai tanulmányutakat szervez, tankönyveket, taneszközöket tanításhoz, tanuláshoz használható műveket készít, jelentet meg, értékesít, közvetít vagy juttat el az iskolákhoz, pedagógusokhoz, érdeklődőkhöz, honlapokat, portálokat készít, működtet, adatbázisokat alakít ki, fejleszt, szakmai műhelyeket működtet, szakvéleményt ad, pedagógiai szakmai szolgáltatásokat lát el, szolgáltatásokat nyújt tagjainak s az érdeklődőknek. Szükség esetén fellép a szakma érdekében. Tagjain kívül más is részesülhet közhasznú szolgáltatásaiból. Alapvető célja, közhasznú tevékenysége az információnyújtás, az információcsere elősegítése a pedagógiai szakmai közéletben; az oktatás, a történelemtanítás színvonalának emelése a tanári öntevékenység révén. Az Egyesület 1989-ben alakult. Országos szervezet, minden megyében vannak tagjai. Az Egyletet 1998 áprilisában kiemelkedően közhasznú szervezetté minősítette a Fővárosi Bíróság. Általános információk • Belépési nyilatkozat
Hozzászólás a nemzet, a nemzeti identitás témájához
2010. május 31. hétfő, 10:20

„Az iskolai történelemoktatás egyik feladata segíteni abban, hogy a tanulók az egyéni élményeket, egyedi történeteket be tudják illeszteni a múltról alkotott összetett képbe.” (Pihurik Judit)

Bővebben...
 
Ne fogjon senki könnyelműen…
2010. május 31. hétfő, 10:10

Gondolatok Magyarország második világháborús történetének tanításáról. (Szarvas Rita)

Bővebben...
 
Meglátások Magyarország második világháborús részvételének középiskolai tanításához
2010. május 31. hétfő, 10:00

„Egy középiskolai tanár tapasztalja, átéli, hogy a történész szakma bizonyos kérdésekben nem egységes, szakmai viták hátterében eltérő történelem- és ideológiai felfogások állnak. 18 éves diákok előtt a többféle nézőpont létét bátran be lehet mutatni, ha van rá elegendő idő és tanári energia.” (Baracs Nóra)

Bővebben...
 
Néhány gondolat a holokauszt tankönyvi megjelenítéséről
2010. május 31. hétfő, 9:55

„A következőkben két tankönyvi szöveg segítségével próbálom bemutatni, hogyan lehet a témát megírni, akár fiatalabb, akár idősebb diákok számára.” (Bihari Péter)

Bővebben...
 
A kommunizmus évtizedei tankönyvekben és tanórákon
2010. május 31. hétfő, 9:50

„Ha a jelenkort tanítjuk, nem kerülhetjük meg a vitatott, lezáratlan kérdések bemutatását sem. Ismertetem azt a módot, amellyel az egyik legtöbb vitát kiváltó, ellentétes érzelmeket ütköztető személyiséget, Kádár Jánost mutattam be tankönyvemben.” (Ujvári Pál)

Bővebben...
 
A Kádár-korszak „mítoszai” a tanítási gyakorlatban, humorral, karikatúrával
2010. május 31. hétfő, 9:40

„Azt gondolom, hogy a Kádár-korszakhoz tapadó gyakori képek, fogalmak, jelenségek bemutatása könnyebb, ha megpróbáljuk a korszak „mítoszelemeit” megkeresni, bemutatni, megvitatni.” (F. Tóth Zoltán)

Bővebben...
 
Nemzeti, történeti és modern európai identitás Magyarországon és a fiatalok
2010. május 31. hétfő, 9:30

„… érdemes röviden végiggondolni, hogy a rendszerváltás legfőbb célkitűzései és eredményei vajon hozzájárultak­-e egy korszerű állampolgári és civil (vagy másképpen mondva: polgári) identitás megszületéséhez, és ebben milyen szerepet játszhat a történelmi tudat. A megelőlegezett válaszunk erre a kérdésre, hogy NEM.” (Örkény Antal)

Bővebben...
 
A fiatalok történelemhez való viszonya
2010. május 31. hétfő, 9:20

„Magyarországon sok évszázados hagyománya van annak, hogy a kortársként megélt eseményeket más-más optikán keresztül lássák az egymással szemben álló, egymással harcoló, egymásban ellenfelet látó csoportok.” (Szabó Ildikó)

Bővebben...
 
Trianon mítoszai
2010. május 31. hétfő, 9:15

„Igaz, hogy kilenc évtized (méghozzá nagyon is tartalmas, fordulatos időszak) telt el azóta, így mondhatjuk, hogy mindez már történelem, de tudjuk, érezzük, hogy a „Trianon” kifejezés a magyar történelemben olyan bonyolult társadalomlélektani folyamatok kiváltója és meghatározója, amit nem lehet besorolni a kronológiai összefoglalások átlagos eseményei közé.” (dr. Fazekas Csaba)

Bővebben...
 
A kommunizmus évtizedeinek mítoszai
2010. május 31. hétfő, 9:10

Volt-e demokrácia 1945 és 48 között? Ki felelős a németek kitelepítéséért? Importáltuk-e a diktatúrát? Kikből lettek az AVH-sok? Van-e különbség a Rákosi- és a Kádár-korszak között? (Völgyesi Zoltán)

Bővebben...
 
A történelemtanár-képzés helyzete a Szegedi Tudományegyetemen
2010. május 31. hétfő, 9:00

„A mai diákok elvárásai, érdeklődése, „kíváncsisága” (és műveltségük alapelemei is) egészen másból tevődnek össze, mint korábban. Más ismeretekkel és gyakorlattal rendelkeznek – a világháló használatától a nyelvismeretig bezárólag –, mint elődeik, ugyanakkor már nem rendelkeznek olyan típusú klasszikus műveltséggel, mint a korábbi generációk.” (Pihurik Judit hozzászólása)

Bővebben...
 
Trianon – történelemóra
2010. május 31. hétfő, 8:50

„A nemzeti önértékelés alapja sokféle teljesítmény lehet. Úgy tűnik, a magyar nemzeti tudat ebből a szempontból meglehetősen konzervatív, mondhatni, 19. századi: a nemzeti „nagylétet” összekapcsolja a területi nagysággal, illetve a nemzetközi politikában elismert, érvényesíthető hatalmi súllyal.” – Bánki István gondolatai és óravázlata.

Bővebben...
 
<< Előző 1 … 219 220 221 222 223 … 800 Következő >>

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Történelemtanárok (35.) Országos Konferenciája

Szlovák-magyar közös múlt – ismeretekkel a történelmi tévhitek eloszlatásáért

A Történelemtanárok (35.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2025. évi díjazottja: Kovács Zoltán

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017