A következő linkre kattintva megtekinthető Miklósi László, Arató László és Bognár Zsuzsanna beszélgetése Havas Henrikkel, az ATV Tabu című műsorában a történelem és a politika kapcsolatáról és az új Nemzeti Alaptantervről.. 1. rész / 2. rész
„A nemzeti összetartozás emléknapja nem gyásznap” – figyelmeztet a pedagógusok számára kiadott módszertani útmutató. Tényleg nem az? Mit kezdenek a június 4-i emléknappal az iskolák? Mit kapnak mindebből a magyar diákok? Gyászos körkép. (stop.hu)
„A Magyar Országgyűlés 2010. évi XLV. törvénye a Nemzeti Összetartozás melletti tanúságtételről, a trianoni tragédiára emlékezve, június 4-ét a Nemzeti Összetartozás Napjává nyilvánította.”
Több olvasónknak is feltűnt, hogy van egy nagyobb, magyar államhatárokat érintő hiba a Centennia Historical Atlas térképei alapján összeállított, ezer év határváltozásait gyorsított felvételben bemutató videóban. Az első tíz percben az akkori Felvidék területén megjelenik egy rózsaszín, Lengyelországból kinővő, azzal azonos színű, de Szlovákia nevet viselő valami, amelynek felirata ráadásul a Magyar Királyság területének helyreállása után […]
Az eddigi legnehezebb feladatsornak véli egy történelemtanár az idei emelt szintű írásbeli történelem érettségit, például azért, mert jóval kevesebb forrás mellett konkrétabb fogalomhasználati, forrásismereti és elemzési képességet vártak el az érettségizőktől. Míg a Történelemtanárok Egylete is úgy látja, most tényleg nehezebb dolguk volt a végzősöknek, a feladatlapot összeállító bizottság elnöke viszont azt mondja, egyetlen felvetést […]
Nem tartja indokoltnak a középszintű történelemérettségi javítókulcsának korrigálását a tételkészítő bizottság elnöke. A Történelemtanárok Egylete csütörtökön jelezte, hogy az egyik feladatnál – véleményük szerint – két válasz is elfogadható. (Forrás: Eduline)
Jól megoldhatónak nevezte a középszintű történelem érettségin szereplő kérdéseket a Történelemtanárok Egylete alelnöke. A feladatsorban azonban volt egy kérdés, amely kétértelmű, és Fazekas Csaba szerint többféle megoldást is el kell majd fogadniuk a javítóknak. (Hegedűs Zsuzsa, Inforádió)
Budapest, 2012. május 9., szerda (MTI) – A Történelemtanárok Egyletének (TTE) alelnöke szerint közepesen erősek voltak az idei történelem érettségi középszintű írásbeli feladatai, s azok témaválasztása összességében szerencsésnek mondható.
Politikai-ideológiai csatározások színtere lett az érettségi, az új Nemzeti Alaptanterv, történelmi események és szépirodalmi művek tanítása. A Történelemtanárok Egyletének elnöke szerint elfogadhatatlan lenne, ha a magyar politikai elit beleszólna a tanárok munkájába. (Zubor Zalán HVG)
Vannak-e kényes témák a történelemérettségin? Mi lesz a jó válasz, ha idén is az 1989-es alkotmányról kérdezik a diákokat? Hogyan kerül a feladatsorba egy Wittner Mária-idézet? Az Eduline történelemtanárokat kérdezett, köztük a TTE elnökét is.
Meghallgatható Miklósi László Április 23-ai nyilatkozata a Klub rádió Reggeli gyors című műsorában, a szigorodó érettségi szabályozásról. Kattintson ide a riporthoz (.mp3 3,5 MB).
„Vonják vissza a NAT történelem részét!” – erre kéri a Történelemtanárok Egylete a kormányt. Hogy miért, azt Miklósi László, az egylet elnöke mondja el. A Nemzeti alaptanterv nyilvánosság elé került tervezetét a szakmai szervezet is véleményezte és a Bizottmány állásfoglalását eljuttatta az illetékesekhez. (Köznevelés Online)