A Méltányosság Politikaelemző Központ és a Történelemtanárok Egylete 2012. december 4-én tartotta konferenciáját a Kossuth Klubban az új köznevelési törvényről. A reakciókból szemezgetünk.
Az Orbán-kormány oktatási reformja senkit sem akar ideológiailag nevelni, és a Nemzeti Alaptantervből sem vettek ki semmit. Nem akarnak egyetlen pedagógust sem elbocsájtani, de akik tényleg alkalmatlanok a pályára, azokat könnyebben ki lehet majd rúgni. A magyar köznevelési rendszerről tartott konferencián nemcsak az derült ki, hogy oktatási kérdésekben is jól lehet „elmúltnyolcévezni”. (Valkai Nikoletta / […]
Miklósi László nyilatkozik a klubrádióban a Méltányosság Politikaelemző Központ és a Történelemtanárok Egylete álltal szervezett Közoktatás és/vagy köznevelés című konferenciáról és az új köznevelési törvényről. Az interjút innen töltheti le. (.mp3 / 5,72 MB)
„Tisztelt Felhasználók! Tájékoztatjuk Önöket, hogy a közismert gazdasági helyzet miatt a Magyar Országos Levéltár (MOL) nem tudja finanszírozni a Családi Emlékezet program működését, ezért azt 2012. február 29-én ideiglenesen leállította” – olvasható a program honlapján. (Bárkay Tamás, NOL) Az ügyben a TTE is nyilatkozik.
Családfakutatás – Az országos levéltár honlapjáról kiszorult, és nem tudni, újraindulhat-e valaha a sikeres program „Tisztelt Felhasználók! Tájékoztatjuk Önöket, hogy a közismert gazdasági helyzet miatt a Magyar Országos Levéltár (MOL) nem tudja finanszírozni a Családi Emlékezet program működését, ezért azt 2012. február 29-én ideiglenesen leállította” – olvasható a program honlapján. (Népszabadság /Bárkay Tamás)
Jóval több pénzügyi és gazdasági ismeretet kellene tanítani az iskolában, de a pedagógusokat nem készítik fel arra, hogy hitelfelvétellel, megtakarítással vagy bankszámlavezetéssel kapcsolatos tudnivalókat is oktassanak – mondta lapunknak a Történelemtanárok Egylete elnöke. Miklósi László szerint legalább felére, de akár harmadára kellene csökkenteni a történelem-tananyagot, hogy több idő maradjon olyan gyakorlatokra, szituációs játékokra és beszélgetésekre, […]
Gyakorlatilag csak egy vagy két tanórában tanulnak az 1956-os forradalomról a diákok az általános iskola nyolcadik osztályában és tizenkettedikben is, de az előzményekkel és következményekkel további órákon is foglalkoznak. Az évforduló előtt évenként megemlékezéseket, rendhagyó órákat, ünnepségeket is tartanak az iskolákban, ezeken további ismereteket szerezhetnek a gyerekek.(Galambos L. / index.hu)
A Vértanúk terén a közjogi méltóságok mellett koszorút helyezett el többek között Maiéter Pál özvegye, a Nagy Imre Alapítvány és a Nagy Imre Társaság, az 56-os Szövetség, a Magyar Ellenállók és Antifasiszták Szövetsége és a Történelemtanárok Egyesülete képviselője is. A kék ikonokra kattintva támogassa munkánkat!