Száz nappal ezelőtt küldött levelet Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkárnak a Magyartanárok Egyesülete (ME) és a Történelemtanárok Egylete (TTE). Azt kérték, hogy kezdjenek szakmai párbeszéet az új, állami tankönyvekről. Az államtitkár azóta sem válaszolt nekik – írja a Népszabadság. Bővebben…
Ma éppen száz napja annak, hogy Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár nem válaszol arra a levélre, amelyet a Magyartanárok Egyesülete (ME) és a Történelemtanárok Egylete (TTE) írt neki azért, mert „öncélú és politikai célokat szolgáló hecckampánynak” nevezte a tankönyvekkel kapcsolatos szakmai észrevételeket. Mi több, a kritikusokat azzal vádolta: az ellenzék mozgatja őket.
Áltudományos, a finnugor rokonságot politikai alapon megkérdőjelező szövegeket kell elemezniük azoknak a kilencedikeseknek, akik szeptembertől a gyorsított tempóban elfogadott kísérleti tankönyvekből tanulnak. A tankönyvhöz kapcsolódó, 9-10.-es történelem-munkafüzet őstörténeti részében olyan források szerepelnek, amelyeket a tudomány rég megcáfolt, manapság csak a nemzeti mítoszok kedvelői fogadják el ezeket szentírásként. Bővebben…
A Kossuth Rádió Tér-idő című műsora a Történelemtanárok (24.) Országos Konferenciája témájával foglalkozott 2014. október 9-én és 10-én. A két részes beszélgetés Közelmúltunk jelenéről, Magyarország 1989-2014 közötti történetéről szólt.
A Történelemtanárok Egylete év végén felülvizsgálná a kerettantervben foglaltakat. A szervezet szerint fontos, hogy a tananyagban a korábbiaknál hangsúlyosabban jelenik meg a jelenkor története, ugyanakkor sokszor nem jut idő más lényeges részletekre. Még mindig sok lexikális tudást várnak el a diákoktól, és ez a készségfejlesztés rovására mehet. A szervezet elnöke azt mondja: reméli, hogy a […]
A Történelemtanárok Egylete támogatja, hogy a jelenkor története a korábbiaknál hangsúlyosabban jelenik meg a történelem kerettantervekben és a tankönyvekben. A szervezet az MTI-hez kedden eljuttatott állásfoglalásában ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a kompetencia alapú és forrásközpontú történelemtanítás a hagyományos megközelítésnél sokkal időigényesebb, és a lexikális ismeretek mennyiségének változatlanul hagyása mellett a készségfejlesztés lehetetlen.
Elemzések, viták a cseh és a szlovák nemzeti emlékezetről, nemzettudatról. Szarka László, az MTA tudományos főmunkatársának előadása a Történelemtanárok Egyletének tavalyi, Mire emlékszünk? címmel megrendezett 23. országos konferenciáján. A videó a Magyar Interaktív Televízió (Szlovákia) weblapján érhető el.
„Történelemtanárok Egyesülete. Mi ez? Mit lehet tudni róla? Néhány érdekesség és pár szó magáról a történelemről is.” A műsor Látszótér rádióműsorában hallgatható meg.
Baltás gyilkos és öldöklő méhecskék is szerepelnek egy rajzfilmben, amely egy 11 éves gyerekeknek szánt informatikai tankönyv CD-mellékletén szerepel. A szülők felháborodtak, de nem csak ezen, hanem több más tankönyv tartalmán is. Van, amelyikben politikai üzenetet találtak, máshol pedig előítéletes rajzokat. A szocialisták szerint kísérleti tankönyvek árasztják el az iskolákat, az államtitkárság szerint viszont éppen […]
A Klubrádió szeptember 29-i Rakott című esti műsorában Miklósi László beszélt tapasztalatairól, a tankönyvekről, az aktuális konferenciáról és a Történelemtanárok Egyletéről. Az interjút itt érheti el. (.mp3 / 7 Mb)