Gyengekezű volt Károlyi Mihály? Összeférhetetlen-e Kossuth? Mennyire hangsúlyosan jelennek meg a NAT tervezetében a Kárpát-medencében együttélő népek? Görgeitől az új NAT-ig számos kérdést érint ez alkalommal Kopcsik István különórája.
Tóth Ilona medika perének két, egymástól eltérő interpretációját közli a tenyleg.com: míg az ügyben megszólaló történész a gyilkosság vádját hitelesnek tartja, a levéltáros koholmánynak tekinti.
„Alapvető és meghatározó változás, hogy szakít azzal a hagyományos megközelítéssel, hogy kétszer kell mindent megtanítani a neandervölgyi ősembertől, a mindenkori miniszterelnökig. Ez eddig is illúzió volt, nagyon helyes, hogy ezzel szakít, ugyanakkor számunkra kérdés, hogy a megjelölt témaköröket, hogy ha lebontják majd a gyakorlatban, akkor valóban elegendő idő lesz-e majd arra, hogy élményszerűen tanítsunk, hogy […]
Kopcsik István rendhagyó történelemórája ez alkalommal a legendák világába viszi a hallgatót. Lerántott egy török katonát Dugovics Titusz a nándorfehérvári vár védelme közben? Egyedül védtük Európát a töröktől, segítséget nem kaptunk? Voltak hős egri nők? Görgei áruló volt? Ki döntött a fegyverletételről?
Az elmúlt napokban heves viták kereszttüzébe került a NAT-tervezet történelemoktatásra vonatkozó fejezete. Mit mond a TTE elnöke, s mit a TSZE elnöke az új NAT-ról?
„Rossz vicc” – kommentálta Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke egy, a szervezet által tartott fórumon, hogy összesen 30 nap volt az új Nemzeti Alaptanterv (NAT) munkaanyagának véleményezésére, ami most vasárnap, szeptember 30-án lejár. A vitán Miklósi László, a TTE elnöke is kifejtette álláspontját.
Az oktatási szakemberek szerint az új Nemzeti Alaptanterv nem minden diáké, s hiába a jó szándék, sok benne az ellentmondás. Ráadásul az új NAT továbbra is fenntartja az esélyegyenlőtlenséget.
A tankönyvszerzők szerint nem az egyentankönyvek jelentik a megoldást, hanem a szabadság, a tankönyvek szabad választásához való jog, hiszen a pedagógusok, a tanítók nagyon jól el tudják dönteni, hogy milyen tankönyvből szeretnének tanítani.
Szakmai szempontokból továbbra is szükségesnek tartjuk a szabad atlasz- és tankönyvválasztást – így reagált a Történelemtanárok Egylete arra, hogy az idei őszi érettségi időszaktól csak az állami fejlesztésű történelmi atlaszt használhatják a diákok.
Hiába indítottak petíciót a „régi” atlaszok használatáért 11. évfolyamos középiskolások, hiába tiltakozott a szigorú szabályozás ellen az egyik tanári szervezet, a 2018-as őszi és a 2019-es tavaszi érettségin kizárólag az állami fejlesztésű, kronológiát nem tartalmazó történelematlaszt lehet majd használni.
A Hírtévé Híradó c. műsorának összeállításában Maruzsa Zsolt köznevelésért felelős helyettes-államtitkár, Kereszty Péter, a TANOSZ elnöke és Repárszky Ildikó, a TTE Bizottmányának tagja nyilatkozik. (Az anyag kezdete:17.50. Vége: 20-47) Itt látható