A
Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint az elmúlt egy
évben általában nem jobb, hanem rosszabb helyzetbe került a magyar
közoktatás – közölte Kerpen Gábor elnök a magyar közoktatás napján
csütörtökön.
(Forrás: MTI)
Az
érdekvédő közleményében felidézte, hogy az idén szeptembertől életbe
lépett finanszírozási rend következményeként intézményeket vontak össze
és zártak be, nőttek az osztálylétszámok, illetve több mint 10 ezer
pedagógus álláshely szűnt meg. A diákokkal való egyéni foglalkozás
idejét, és a pedagógusok energiáját csökkentette a kormány azzal, hogy
növelte az oktatók kötelező óraszámát.
A szakszervezeti vezető szerint az integrált oktatás
érdemi és általános teljesülésének feltételei is romlottak, ami arra
vezethető vissza, hogy a spórolás politikája egyre inkább eltakarja az
oktatáspolitikát. Kerpen Gábor emlékeztetett arra, hogy pont egy évvel
ezelőtt figyelmezető sztrájkot kellett hirdetniük, amely után a
követelések egy része – például a pedagógusi ingyenmunka visszavonása –
teljesült, de a többi ok továbbra is fennmaradt. A parlamenti
képviselőknek az a joguk és felelősségük, hogy az egyes döntéseknél a
közoktatás érdekében szavazzanak mind a költségvetésnél, mind pedig a
közoktatási jogszabályok módosításánál – írta Kerpen
Gábor.
A magyar közoktatás napját, a
PDSZ társszervezete, a Pedagógusok Szakszervezete hirdette meg
1991-ben, hogy a hazai közoktatás helyzetét, gondjait bemutassák, a
valós társadalmi megítélést elősegítsék, valamint a válság
felszámolásához szükséges országos és helyi döntések meghozzák. Nem
ünnepet, hanem olyan akciónapot kívántak létrehozni, amelyen az
aktuálisan zajló költségvetési vitákhoz kapcsolódva felhívják a
döntéshozók és a közvélemény figyelmét a közoktatás stratégiai
jelentőségére, fejlesztésének szükségességére. A közoktatás napja
alkalmából mintegy ötven közoktatási intézménybe látogattak el
országgyűlési képviselők.