Harminc évvel ezelőtt a hallgatók egy irodalmi-közéleti folyóirat fennmaradásáért mozdultak meg – hogyan lett ebből rendőrségi egyetemfoglalás, az illetékes elvtárs botrányos kifütyülése és 1956 megtapsolása?
Hangszalag beszámoló Budapestről. A Mozgó Világ elleni intézkedések vitája az ELTE Jogi Karán 1983. október 28-án 18 óra és 21 óra 30 között. Irodalmi Ujság, 1984. 1. Párizs (Az esemény hátteréről)
Más hasonlóságok is vannak, melyek a minapi kaposvári esettel rokonítják a régit: például a dresszkód kiváltotta felháborodás, egy ott oktató művész nyilvános apellálása, illetve a csoportos (majdnem) meztelen tiltakozás.
Hat éven át tanultál történelmet a gimnáziumban – végig tőlem.[*] Számomra érthetetlen volt, kicsit fájdalmas, de persze érdekes is, hogy valaki, aki a tanítványom, ebben a diákkörnyezetben, mitől kezd nagy-magyarországos pólókat viselni, trianonos matricákat kitenni, az ehhez tartozó eszméket fennen hirdetni folyosón és tanteremben? Először is, mi volt a családi értékrend nálatok, beszéltetek otthon Trianonról, […]
Folytatjuk Láng Bendek Történetírás – a jó, a rossz és a relatív című írásából vett részletek közlését. A teljes szöveg (a Kutrovátz Gábor – Láng Benedek – Zemplén Gábor: A tudomány határai című könyv egyik fejezete) a Cikkek, tanulmányok rovatban olvasható. Köszönjük a szerzőnek és a kiadónak, hogy hozzájárultak a közléshez.
Láng Bendek Történetírás – a jó, a rossz és a relatív című írása egy izgalmas tudománytörténeti könyv egyik fejezete. (Kutrovátz Gábor – Láng Benedek – Zemplén Gábor: A tudomány határai. Bp. Typotex 2008). A könyv azt vizsgálja, meddig terjed a tudomány, létezik-e, ha igen hol kezdődik és hogyan definiálható – ha egyáltalán definiálható – az […]
A Történelemtanárok Egylete a Tényleg oldal kampányának elismeréseként 2013. októberében Bronz EFFIE díjat nyert a társadalmi kommunikáció kategóriában. Az EFFIE díj a marketing és kommunikációs szakma egyik világszerte legkiemelkedőbb elismerése, amelyet a New York-i Amerikai Marketing Szövetség (New York AMA) alapított 1968-ban.
1846-ban, amikor a Sió még nem volt hajózható, gőzhajógyár pedig nem volt a tónál, hogyan kerülhetett a Balatonba egy gőzhajó? Miképpen kötött ki, ha nem voltak még kikötők? Mi köze volt a sóhoz, és mik voltak az első osztály luxus extrái?