A nemzeti identitás megőrzésének és megújításának hosszú távú célja egyrészt a határon túli magyar oktatás intézményeinek fenntartása, integrálásuk a többségi, a magyar és az európai oktatási térbe – írta a HVG.
Az Ókor 2006. évi utolsó száma arra tesz kísérletet, hogy bemutassa: mivel foglalkoznak ma Magyarországon azokban a tudományos műhelyekben, amelyek az ókori Kelet civilizációit kutatják.
Egy elit gimnáziumban éppúgy a frontális pedagógia dívik, mint a leghátrányosabb helyzetű, legrosszabb teljesítményű diákokkal teli szakiskolákban – írta Varga Dóra a Népszabadságban.
Egy igazán egyedülálló élményben lehet része annak, aki felkeresi az Eörsi család három tagjának munkásságát bemutató, igazán gazdag és tartalmas honlapot.
A magyar filmes- és történészszakma vétke, hogy elkerül bizonyos „érzékeny” témákat. Koltay Gábor most ilyenhez nyúlt – írta Ungváry Krisztián a Népszabadságban.
Művészgenerációk – A Györgyi-Giergl család három évszázada címmel nyílt kiállítás ősszel a Budapesti Történeti Múzeumban. A tárlat még egy hónapig látogatható, a gazdag anyag egy része pedig az interneten is olvasható.
A kapacitásszámon alapuló finanszírozás rendszere önmagában nem rossz, mégis kétséges, hogy mostani formájában megfelel-e a reformgondolatnak. Fazekas Csaba cikke.
A Sulinet Expressz kimúlásával kapcsolatos véleményeket böngészve kezd úgy tűnni, mintha minden kormányzati intézkedés közül ez lett volna a legirritálóbb – áll a HVG oldalán.
A közvélemény a mindennapi problémákkal és a rohamtempóban bevezetett reformok, így a szakiskolák összevonása jelentette gondokkal van elfoglalva – írta Pelle János a HVG-ben.