Mit gondol, mit tud egy „átlagos” mai gyerek, vagy akár felnőtt a magyar honfoglalás koráról és az azt követő időszakról – teszi fel a kérdést Sipka László.
Ne a pedagógusnapra figyelj, hanem az érettségi találkozóra! – hallottam egyszer egy idős tanártól, és bár ennek legalább húsz éve, azóta is minden június elején eszembe jut a mondat – írta N. Kósa Judit a Népszabadságban.
Az új felsőoktatási törvény életbelépését követően alig múlt el pár hónap, s már újra fölmerül a felsőoktatás reformjának szükségessége mind az államreform-bizottságban, mind az intézményi gazdasági tanácsok tagjaiban – írta Polónyi István az ÉS-ben.
Alig két éves működés után zárta be kapuit a több, mint tíz millióból fejlesztett Családi Emlékezet, amelynek működtetése május 17-e óta határozatlan ideig szünetel.
Máig keveset emlegetik, hogy a 140 éve, 1867. május 29-én törvényerőre emelt kiegyezés ausztriai kezdeményezője Moritz von Kaiserfeld liberális képviselő volt, akit végül kihagytak a politikai alkufolyamatból – írta Lőrinc László a HVG-ben.
A színvonalat középtávon nálunk is az fogja meghatározni, hogy a tanulás módja elmozdul-e a hálózati tanulás módozatai felé – írta Dr. Bessenyei István az ÉS-ben.
Miként lehetséges az, hogy az érettségi anyagául szolgáló ismeretek csak akkor szerezhetők meg, ha valaki kiválasztott helyzetben van, vagy komoly összeget fordít erre – tette fel a kérdést Dr. Hoffman Rózsa a gondola.hu-n.
Egy kép ezer szóval is felérhet – áll az amerikai történelem hétköznapjainak fotóit felvonultató oldalon, ahol az emblematikussá vált képeken kívül igazi érdekességeket is találhatunk.
Besúgás és megtorlás: a Dialógus-csoport leverésében nem a mai kormányfő játszotta a főszerepet – írta Ungváry Krisztián. Az ÉS cikkét a Hírszerző ismertette.
„Kialakulatlannak és primitívnek” nevezte Kertesi Gábor, az MTA tudományos főmunkatársa azt a rendszert, amely az oktatási intézmények teljesítményét hivatott mérni és értékelni – írta Tossenberger Adél a Hírszerzőn.