• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Ronthatja a számítógép a diákok eredményét
2004. december 2. csütörtök, 0:00

Ellentmondásokra
mutatott rá egy friss elemzés a számítógépek és az iskolai teljesítmény
összefüggései kapcsán. Eszerint a közhiedelemmel ellentétben nem
biztos, hogy gyakori iskolai számítógép-használat javítja a diákok
eredményét.
(Forrás: Origo)

Egy
31 országot érintő felmérés eredményei a számítógép-használat és a
tanulmányi eredmények kapcsolatát illetően ellentmondásosokra mutattak
rá, kétségbe vonva, hogy az iskolai számítógép-használat valóban fokozza
a tanulók teljesítményét. A felmérést a gazdasági kutatásokkal
foglalkozó müncheni CESifo végezte, figyelembe véve annak a 2000-es PISA
vizsgálatnak az eredményeit, amely több tízezer diák teszteredményét és
szociális hátterére vonatkozó adatát is magában foglalta. Ezek alapján a
felmérést végző Thomas Fuchs és Ludger Woessmann megállapították, hogy
azok a diákok, akik hetente számos alkalommal használták a számítógépet,
lényegesen, statisztikai szempontból is rosszabb teljesítményt mutattak
fel, mint azok, akik ritkábban használták a gépeket – áll az
Információs Társadalom es Trendkutató Központ Infinit
hírlevelében.


A nemzetközi vizsgálat másféle értelmezéséből ugyanakkor
arra lehet következtetni, hogy a gyakoribb számítógép-használat
mégiscsak jobb teljesítményt von maga után Kezdetben Fuchs és Woessmann
is azt tapasztalták, hogy minél inkább jellemző a számítógép jelenléte a
diákok otthonában, annál jobbak a teszteredményeik. Az elemzések során
azonban felfigyeltek arra, hogy számítógéppel – gyakran többel is –
jellemzően a tehetősebb és iskolázottabb szülők csemetéi rendelkeznek. E
tényezőt is számításba véve a kutatók már arra az eredményre jutottak,
hogy azok a tanulók, akik otthonában több számítógép is található, a
családi háttér szerint velük összevethető, ám komputerekkel kevésbé
felszerelt környezetben élő társaiknál gyengébben teljesítik a
matematikai teszteket.


Az iskolákra
vonatkozó vizsgálatok szerint azok a diákok értek el rosszabb eredményt,
akik rendkívül ritkán fértek hozzá a számítógépekhez. A kutatók azonban
itt is figyelembe vették az intézmények erőforrásait, megállapítva,
hogy az iskolai számítógép-hozzáférés eredendő pozitív mintázatai
pusztán az adott iskolák egyéb pozitív sajátosságait tükrözik vissza. Ez
alapján már arra jutottak, hogy a számítógéphez való hozzáférés nem
függ össze a diákok teljesítményével.


Az internet, az e-mail és az oktatószoftverek
használata kapcsán az derült ki, hogy a gyakoribb otthoni használattal a
teszteredmények is javultak. Azok a tanulók, akik ritkábban használták
ezeket a programokat, lényegesen rosszabb eredményt értek el. Ezek
iskolai használatával kapcsolatosan viszont eltérő eredményre jutottak.
Azok a diákok, akik sűrűn használtak számítógépet az iskolában,
lényegesen, statisztikai szempontból is jelentős mértékben rosszabb
teljesítményt mutattak fel matematikából és
szövegértésből.


Fuchs és Woessmann
végül arra a következtetésre jutott, hogy bizonyos mértékű számítógépes
tanulás hasznos lehet, a nagyobb intenzitással végzett komputeres
tanulás azonban háttérbe szorítja a hatékonyabb oktatási módszereket, és
ezáltal visszaveti a tanulók kreativitását.

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szabó Magdi-plakett

A 2022. évi díjazott: Bolla Ildikó

TTE-tagok figyelmébe:

Ön is taníthat ezzel!

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciája

Merre van előre? Történelemtanításunk berögződései

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap gyász kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017