Világos karrierképet, a szakmai előrelépést és az egyéni boldogulás lehetőségét egyaránt felmutató pedagóguséletpálya-modell kialakítására van szükség – ebben egyetértés mutatkozott a szakszervezetek és az Oktatási Minisztérium között a témáról rendezett tanácskozáson Budapesten. (Forrás: Origo)
Az Oktatási Minisztérium a középiskolai felvételi teljes lebonyolítása után vizsgálatot kezdeményez annak kiderítésére, hogyan fordulhatott elő olyan hiba, amely miatt a jelentkezések ismételt egyeztetésére van szükség. Az ismételt eljárás többletköltségét az OKÉV-nak kell viselnie. (Forrás: Origo-Népszava)
Az oktatási jogok állampolgári biztosához 2000-ben 630 esetben érkezett panasz, a kiadott ajánlások közül mindössze egyet nem fogadtak el az érintettek. Az összes eset 20 százalékában voltak diákok a kezdeményezők. Velük kapcsolatos problémával egy pedagógus sem fordult az ombudsmanhoz. Aáry-Tamás Lajos hétfőn tartotta meg beszámolóját működésének első évéről. (Forrás: Origo)
Az új, középiskolai felvételi adminisztrációs rendszer – úgy tűnik – nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A hibák miatt elképzelhető, hogy lesznek, akik középiskolai tanulmányaikat nem ott kezdik, ahová egyébként felvették volna őket. (Forrás: Origo)