Több mint húsz szakszervezet és közoktatásban aktív civil szervezet írta alá azt a nyílt levelet, amely az új NAT halasztása mellett azt is kéri, hogy legyen szava az érintetteknek az érettségik megszervezésében. – A Történelemtanárok Egylete is az aláírók között.
Új sorozatunkkal olyan TTE-projektekben készült fotókat mutatunk be, amelyek az oktatásban (jelenleg a távoktatásban is) használhatóak. Az első alkalommal az irány: Voronyezs. 2003-ban indította az Oktatási Minisztérium és a Történelemtanárok Egylete a Nemzeti Emlékezet Programot. Ennek keretében tanárok és diákok elsőként utazhattak az akkor még megnyitás előtti Voronyezsi emlékhelyre.
A Vesztegzár című műsorban az előző héten a petis volt a téma, ez alkalommal a koleráról beszél Kopcsik István, a Történelemtanárok Egyletének alelnöke. Miért robbant ki a koleralázadás? Az 1848-49-es szabadságharcnak a kolera pusztítása vetett véget? Miért élték meg a tömegek csapásként a járványt? Bizmutporral és vízkúrával az epekórság ellen? Mi az oka, hogy kiszolgáltatottabbak […]
A karantén miatt indított új műsor első adásának témája a legnagyobb pestisjárvány és kora. Bódy Gergő kérdéseire Kopcsik István, a TTE alelnöke válaszol. Mi volt a történelem első biológiai fegyvere? Miért kellettek tetűszedő asszonyok? Miért hívják a pestist fekete halálnak? Mit jelent a karantén szó? Milyen következményei voltak a járványnak?
A Tényleg!? anyagai a távoktatáshoz is jól használhatók. Alkalmazhatók ismertető, prezi, videóismertető készíttetéssel vagy megfelelő kérdésekkel, feladatokkal is.
A Középpont című műsorban Szarka Lajos történész, majd Kopcsik István, a TTE alelnöke beszél az 1848-49-es forradalomról és szabadságharcról, valamint a tanulságairól. Mikor, hogyan ünnepelték március 15-ét? Miért lehetett megosztani az etnikumokat 1848-ban? Hogyan nevelhetünk hazaszeretetre?
Learning to Disagree 2020. március 7-én 18 kolléga részvételével módszertani workshopot tartottunk a Kossuth Klubban. A workshop célja az Euroclio (Európai Történelemtanárok Egyesülete) által kidolgozott oktatási segédanyag, a Learning to Disagree (Tanuljunk meg egyet nem érteni) bemutatása volt.