Újabb tragikus veszteség érte a pedagógustársadalmat. Covid-fertőzésben szerdán elhunyt a budapesti Fazekas Mihály Gimnázium történelem szakos vezető tanára, F. Tóth Zoltán (54). Halálával tovább nőtt a koronavírus pedagógusáldozatainak száma, amely a Pedagógusok Szakszervezetének vezetője szerint eddig már hatvanra tehető az egy éve tartó járvány alatt.
A Pedagógusok Szakszervezetének vezetője szerint eddig hatvan tanár halt meg a több mint egy éve tartó járvány alatt. Ötvennégy éves korában elhunyt a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium történelem szakos tanára – adja hírül az iskola honlapja.
Tragikus hirtelenséggel elhunyt nagyszerű kollégánk és barátunk a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium vezetőtanára, történelemtanára volt. A „tragikus hirtelenség” arra utal, hogy a Covid áldozata lett. Pedagógusként „nem volt szükséges” előre hozni az oltási rendben az 54 éves, egészséges tanárt, aki az elmúlt hónapokban is hetente többször ment be az iskolájába. Korábban […]
Földcsuszamlásszerű változásokat ugyan nem hoz a történelemérettségi 2024-től érvényes módosítása, de a tanárok között így is vita bontakozott ki néhány potenciális újdonságról. Eltérő véleményt képviselő szakmai szervezeteket kérdeztünk.
A magyar nép eredete emelt szintű téma lesz, összességében több magyar történelem kerül a vizsgákba, sőt, a természettudományos szóbelik esetében megjelenő projektmunkák a történelemérettségin is elképzelhetőek lesznek.
A 2024 májusától érvényes érettségi vizsgakövetelményekről szóló kormányrendeletben, „modernizálják az érettségi vizsgafeladatokat”, történelemből megnő a magyar történelem súlya az érettségin – írja a Magyar Nemzet szerdai cikkében.
Repárszky Ildikóval, a Történelemtanárok Egylete alelnökével a Civil Rádió 117perc magazinjában 2021. március 4-én, csütötökön Szabó Andrással beszélgetett.
„Az érettségi általános vizsgakövetelmények megújításának köszönhetően a jövőben még nagyobb szerepe lehet a vizsgákon a tanulói kreativitásnak és problémamegoldó készségnek.” – olvasható a kormány február 16-i közleményében. A Történelemtanárok Egyletének állásfoglalása szerint viszont a 2023/24-es tanévtől bevezetendő érettségi túlságosan a lexikális tudásra helyezné a hangsúlyt.
Nem egyeztettek velük a módosításról. Az 1989-ben alapított Történelemtanárok Egylete megosztotta álláspontját az új, 2024-től érvényes érettségi szabályozásról. Elfogadhatatlannak tartják például azt, hogy a módosításról, és annak tartalmi tényezőiről nem történik valamennyi szakmai szervezet véleményét kikérő érdemi egyeztetés.
Elfogadhatatlannak tartja a Történelemtanárok Egylete (TTE) az érettségi vizsga tervezett változtatását. A szakmai szervezet meg sem kapta véleményezésre ezt a fontos szakmai anyagot.