Része-e az Orbán-korszak és NER a történelem tananyagnak? Mit kell tudni az Alaptörvényről? Miként hathatott az online oktatás a diákok érettségi vizsgájára? Éri-e hátrány a tanárt, ha elmondja a véleményét? Vannak-e történelmi példaképei a diákoknak? Minderről a Klubrádió Megbeszéljük című műsorában Bolgár György beszélgetett Vódli Zsolt Istvánnal, a TTE Bizottmányának tagjával. (A felvétel első felében […]
Ma 66 ezer diák középszinten, 8 ezer emelt szinten érettségizett történelemből. Repárszky Ildikó, a Történelemtanárok Egyletének alelnöke szerint nagyon sok feladattípus ismerős lehetett a gyerekeknek, nagy meglepetéseket nem okozhatott, többségük jól megoldható volt. Egy-két feladat esetleg becsapósra sikerült. Például a rövid feladatokban egy olyan, a II. világháború elejével kapcsolatos feladat volt, amelyben a térképhasználatra nagyon […]
Az idei középszintű történelemérettségi nem volt nehezebb a korábbi évekhez képest, számos ismert forrás és feladattípus került elő, de volt benne olyan esszékérdés a hűbériségről, ami könnyen félrevihette a diákokat, és azzal sok pontot lehetett veszíteni – mondta a Telexnek Repárszky Ildikó, a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium vezető tanára, a Történelemtanárok Egyletének alelnöke. Repárszky Ildikó […]
Vódli Zsolt István történelemtanár, a Történelemtanárok Egyletének külkapcsolatokért felelős munkatársa értékelte a középszintű történelem érettségit a Magyar Hangnak: a történelemtanár szerint nem lehet azt mondani, hogy kiugróan nehéz történelemérettségin lennének túl a diákok.Az esszéfeladatok, bár nem a legáltalánosabb témákról szóltak, véleménye szerint megírhatóak voltak. A tesztfeladatok között is akadt néhány becsapós kérdés, amelyhez mélyebb szövegértésre volt […]
Gergely András történelemtanárok generációit oktatta. 1997-ben az Életmód és történelemtanítás konferenciánkon emlékezetes előadást tartott Élet a nemesi kúriában címmel.
Kopcsik István, a TTE alelnöke a Civil Rádió Reggeli című műsorában a munka ünnepéről beszélt. A Kádár-rendszerben a felvonulás vagy a majálisozás volt a lényege? Ünnep-e ma? Érvényes üzenet-e a társadalmi szolidaritás és a munkalehetőségek biztosításának fontossága? Hallgassa meg!
Szeretnénk felhívni figyelmüket az Európai Parlament látogatói részlege által szervezett Online EP látogatás lehetőségére, amely jó kiegészítő lehetőség a diákok uniós ismereteinek bővítésére.
Tíz hónappal az EU Bíróságának ítélete után a magyar kormány végre kezdeményezi a civilellenes törvény hatályon kívül helyezését. A jogszabály eltörlése fontos lépés a civil szervezetek számára, hiszen közel 4 év fölösleges és káros megbélyegzésének vet véget.
2013 áprilisában kezdte meg működését a Történelemtanárok Egylete által indított honlap, a Tényleg!?, amely azt a feladatot vállalta magára, hogy felveszi a küzdelmet a történelmi tévhitekkel – Bárány Balázs írása. Az oldal szerkesztője Lőrinc László, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium történelemtanára, elismert tankönyvszerző, akit az utóbbi időben a közösségi oldalak világát idéző ismeretterjesztő könyvei kapcsán is ismerhetnek az olvasók.
Hivatalosan is vitára bocsátották a 2024-től érvényes történelem érettségi követelményeinek tervezetét, és van benne, ami elgondolkodtató. Ez a dokumentum, a néhány hónapja megismert új bemeneti szabályozókkal (Nemzeti Alaptanterv, illetve a kerettanterv) együtt sem olyan világbotrány, mint a Wass-sal és Herczeggel megspékelt új, zsúfolt irodalomkánon. Amivel nem állítjuk, hogy a történelemtanítás hajója messzebb kerüli a jéghegyeket, mint a magyaré. […]
Hosszú fejlesztő munka eredményeként megújítottuk a nyolc éve indított történelmi legendákat pontosító Tényleg!? oldalunkat. A fejlesztést a SozialMarie pályázatán elnyert díj tette lehetővé.