A romák szerepéről, történelméről, oktatásáról és a témában érintett tanárok felkészültségéről tartott kétnapos tudományos tanácskozást Budapesten a Történelemtanárok Egylete.
A cigány csoportok a 15. század óta a magyarországi társadalom részeként, környezetükkel szimbiózisban éltek, világképük és viselkedésük eredetét erősen befolyásolták a helyi társadalomból érkező hatások. – Nagy Pál előadása.
A pedagógusképzés minden szintjén, valamint a közoktatás tananyagaiba és követelményrendszerébe kötelező jelleggel épüljön be a romák történetének, kultúrájának tanítása – fogalmazza meg ajánlásában a Történelemtanárok 17. Országos Konferenciája.
Azon személyiségek elismerésére, akik sokat tettek a történelemtanítás színvonalának emeléséért. A kitüntetés kerek kisplasztika, amely előlapján a TTE jelvényét ábrázolja, körben felirat: Szebenyi Péter-díj. A hátoldalon a kitüntetett neve olvasható. Az adományozásról a Bizottmány dönt, a plakett a Történelemtanárok Országos Konferenciáján adható át. Először 2002-ben kerül átadásra. A Szebenyi Péter-díj 2023. évi díjazottja: Várnainé Balogh […]
A cigányság története megjelent az érettségi tematikában, a történelem érettségire készülők nagy többsége pedig a 20. század történelmét három olyan könyvből tanulja, amelyekben a korábban „megszokottnál” lényegesen többet írnak a cigányokról – mondta el Dupcsik Csaba a Történelemtanárok (17.) Országos Konferenciáján.
Amikor a cigány, roma közösségről beszélünk – valójában bármely közösségről legyen is szó – szem előtt kell tartanunk, hogy az illető embercsoport semmiképpen sem homogén – mondta el Forray R. Katalin.
A német nagykoalíció két pártjának képviselői elfogadták az ujjlenyomatokat és digitális fotókat tartalmazó új biometrikus személyi igazolványok bevezetését, melyet 2009-ben vezetnek be. (Forrás: SG)
Egyetlen fejlett nyugat-európai ország többet költ az oktatásra, mint Afrika szubszaharai övezetének államai együttvéve – vált ismertté az UNESCO csütörtökön nyilvánosságra hozott jelentéséből. (Forrás: MTI)