Több korszaknál, de különösen a Kádár-kornál építhetünk a fotókra több órát is. Témák (öltözködés, lakás, foglalkozások, közlekedés, oktatás, családi élet, ünnepek stb.) szerint rendezve a képeket egy-egy csoport megadott szempontok alapján „beszélteti” a fényképeket. (Repárszky Ildikó)
A Petőfi Irodalmi Múzeum ebben az évben is jelen lesz a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon. Ezúttal a PIM standjának a vendége a Readme nemzetközi virtuális könyvtár. (Forrás: Kultúra.hu)
Save Our Sources! – Mentsétek meg forrásainkat! Nemzetközi (francia, svéd, magyar) kiállítás a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeumban. Témája pedig a fenntartható fejlődés, a vidékfejlesztés és a vidéki kulturális örökség problémaköre.
Több száz iskolaépület maradt üresen az elmúlt évek iskolabezárási hulláma után. A városi, megszüntetett intézmények többségében ma már irodák, diszkontáruházak vagy egyetemi tanszékek működnek, a kistelepülések azonban nehezen tudják eladni vagy bérbe adni az ingatlanokat. (Forrás: [origo])
Kossuth nagy formátumú államférfi vagy a szlovák nemzet ellensége? Ilyen kérdések is felmerülhetnek a most készülő szlovák-magyar történelemtanári kézikönyben. (Forrás: Népszabadság)
Évek óta ígérik a rekonstrukciót, ennek ellenére omlásveszélyes a Budavári Palota környezete, és üresen áll a Szent György tér. Rendezési terv még mindig nincs, pedig az illetékesek szerint enélkül esélytelen bármilyen fejlesztés. Az eddigi elképzeléseket összegyúrva és kiegészítve íme egy lehetséges koncepció. (Forrás: Hírszerző)
Vitathatatlan a társadalomismeret tanulásának fontossága. Mégis, az első kérdés: valóban tanítják-e az előírt óraszámban, tematikával? – teszi fel a kérdést Miklósi László a Köznevelésben.
AZ MIT kutatói olyan rendszert dolgoztak ki, amelynek segítségével bárhol, bármikor számítógépként használhatjuk saját kezünket és a minket körülvevő tárgyakat. (Forrás: hvg.hu)
A kínai nagy fal 290 kilométerrel hosszabb, mint gondolták – derült ki annak a kétéves, a kínai kormányzat által finanszírozott projektnek köszönhetően, amelynek során infravörös keresőkkel és műholdas helymeghatározó segítségével térképezik fel az ókori erődítményrendszert. (Forrás: NOL)
Befejeződött a középfokú iskolai felvételik általános felvételi eljárása. A tanulók továbbtanulási céljait, iskolaválasztási elképzeléseinek rangsorait és a középfokú iskolák igazgatóinak felvételi döntéseit összhangba hozó kiértékelés után megszülettek a végleges felvételi eredmények.