A legtöbben tudunk létezésükről, az elterjedtebb iskolaneveket fel is tudjuk sorolni. És bár sokat finomodott az elmúlt évtizedben, az általános vélekedés róluk mégis valami ilyesmi: az alternatív intézmények egyénieskednek, diákjaik szabadosak és neveletlenek… (az Eduline cikksorozatának első része)
Az egyiptomi program részeként megrendezésre kerülő vetélkedő idén a szobrászat tanulmányozását tűzte ki célul, melyben ismét gyermekek kalandjait elmesélő történetek segítenek a csapatoknak. Jelentkezni 2009. október 30-ig lehet.
Kreativitás, környezet és városi kultúra – finnül és magyarul a Design Hét Budapest 2009 eseménysorozat keretében a Néprajzi Múzeumban (2009. október 10. 14.00–22.00).
Módosító indítványt nyújt be az MSZP oktatási munkacsoportja a költségvetési törvényhez, amelynek értelmében a következő tanévtől is folytatódna a két tanítási nyelvű oktatási programok finanszírozása… (Forrás: NOL)
A Simon & Schuster amerikai kiadó teljesen új módon közelíti meg az elektronikus könyveket. Az új termékek neve Vook és a szöveg mellett videókat is tartalmaznak. (Forrás: SG)
2009. október 7-11. között kerül megrendezésre Százhalombattán a „Matrica” Múzeum szervezésében a liveARCH VIII. nemzetközi konferencia „Tudomány és párbeszéd” (Az európai régészeti parkok és a kísérleti régészet problémái és perspektívái) címmel. (Forrás: Múlt-kor)
Október 8-án 16 órától vetítik az Aczél című dokumentumfilmet a pécsi Civil Közösségek Házában. A vetítést beszélgetés követi az alkotókkal, történészekkel, a korszak tanúival.
Megszűnne a következő tanévtől a két tanítási nyelvű képzések támogatása a költségvetés tervezete szerint. Az iskolák szerint nem lehet menet közben kihúzni a talajt a diákok lába alól. (Forrás: Népszabadság)
„A történelmi térképhasználat akkor sikeres, ha a földrajzi, a történeti és a jelen politikai terében is eligazodást ad. Tehát a történelmi helyszíneket a mai körülmények között is el kell tudni helyezni.” (Repárszky Ildikó)