A kétszintű érettségin, a Bologna-rendszeren a legtöbb párt csak módosítana, de olyan is van, amelyik eltörölné ezeket. Újra lehet majd buktatni és érdemjegyet adni az alsóban. Az ígéretek most is arról szólnak, hogy megerősítik a pedagógusok tekintélyét, presztízsét. Pártok az iskolarendszerről. (Forrás: FN)
Eichmann maroknyi csapata elsősorban a magyar csendőrségre számíthatott a „zsidótlanítás” végrehajtásakor. A csendőrségnek a magyar holokausztban vitt dicstelen szerepéről közöl írást a Rubicon. (Forrás: hvg.hu)
Pár napja nyilvánosak a középiskolai felvételi összesített adatai. A több mint ötvenezer diák eredményeiből készült összesítés alátámasztja a heves érzelmekkel kísért vélekedéseket: az idei felvételi teszt valóban rosszul mért. (Forrás: Kölöknet)
A magyar-ukrán közös történelem vitás kérdéseit vizsgálták magyar és ukrán történészek pénteken Beregszászon, a Kárpátaljai Magyar Művelődési Intézetben tartott tudományos konferencián. (Forrás: Duna TV)
A szülők már nem lapozgatják gyermekeik ellenőrzőjét. Egyszerűen csak leülnek a számítógép elé, és néhány kattintás után olvashatják is nebulóik legfrissebb jegyeit vagy éppen hiányzásait. Mindez már nem álom, hanem az ország egyre nagyobb részén természetes, és folyamatosan terjed. (Forrás:: MNO)
A magyarok hatvan százaléka egyetlen könyvet sem olvas el egy év alatt. E jelenségről is könyvet írtak, Az olvasás védelmében címmel. Vajon ki olvassa majd el? (Forrás: Népszabadság)
Az ún. radiokarbon-módszer pontosításával több mint kétszeresére, ötvenezer évre tolták ki a naptári években is kifejezhető mérések határait – számolt be róla a Science Daily nyomán az mta.hu. (Forrás: Múlt-kor)
Február 25-én az előírások szerint a kommunista diktatúra áldozataira emlékeztek minden magyar iskolában. Vannak-e bejáratott útjai és egyértelmű értelmezései a tíz éve bevezetett emléknapnak? – kérdezi Viczián Zsófia a Komment.hu-n.
A felfutóban lévő internetes tömegjátékok készítői ma már nemcsak a győzelemre koncentrálnak, hanem a kapcsolatépítést is hangsúlyozzák. (Forrás: hvg.hu)
Az Oktatási és Kulturális Minisztérium, valamint a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete egy olyan reprezentatív vizsgálatot indított el 2010 első negyedévében, amely első ízben teszi lehetővé a pedagógusok munkaidejének és sokoldalú feladatainak átfogó vizsgálatát. A kutatást a Tárki-Tudok Oktatáskutató Központ végzi.