Bizonyítást nyert-e valaha, hogy a képességfejlesztő, kíméletes és személyiség-központú tanítás tévút, és nem csak azok követelik a rend és a fegyelem uralmát, akik nem tanultak meg eléggé tanítani? – teszi fel a kérdést N. Kósa Judit a Népszabadság Online-on.
Az MSZOE szerint a két és félmillió szülő esetében elhanyagolható az évi 8-10 tanárverés, senki nem vizsgálta azonban azt, hogy az iskolai testi-lelki erőszak miatt hány tanuló kísérelt meg öngyilkosságot… (Forrás: Edupress)
Gyökeresen ellentétesen látják a diákok tanulmányi előmenetelét a pedagógusok és a szülők, akik a fogadóórákon is gyakran elbeszélnek egymás mellett – derül ki egy vizsgálatból. Az oktatáskutató szerint a két fél értékrendje gyakran különbözik. (Forrás: Népszabadság)
1763. május 20-án Bécsben kelt oklevelében Mária Terézia Hadik Andrásnak és általa gyermekeinek is magyar grófi címet adományozott. A grófi rang elnyerésével a család a főnemesek közé emelkedett. (Forrás: Magyar Országos Leváltár)
A tanév végéhez közeledve rendhagyó művészeti foglalkozásokra várja a Holokauszt Emlékközpont a 13-18 év közötti osztályok, tanulócsoportok jelentkezését.
Több mint nyolcezres állománnyal, négy határon túli szerverrel a Magyar Elektronikus Könyvtár (MEK) jelentős szerepet játszik a magyar nyelvű, illetve magyar vonatkozású könyvek, valamint más szöveges és képi dokumentumok digitális megőrzésében. (Forrás: Múlt-kor)
Elsősorban politikai gesztus, semmint az iskolai erőszak megszüntetésének csodafegyvere a tanárokra támadókra kivethető büntetési tételeket megszigorító törvénymódosítás. (Forrás: FN)
A legújabb ásatásokkal egy ötven éve széles körben is elfogadott elméletet cáfoltak meg a régészek: Heyerdahl ötletének elvetése után azonban fogalmunk sincs, hogy miként állíthatták a hatalmas szobrokat. (Forrás: Múlt-kor)
A készülő tankönyvet a középiskolai tanulók forgathatják majd haszonnal, hogy jobban megértsük egymást, a másik kultúráját és történelmét – mondta a hírt bejelentő beszédében Dmitro Tabacsnyik ukrán oktatási miniszter. (Forrás: NOL)