Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Bevezető: Egyezzünk ki a múlttal!
2010. május 31. hétfő, 12:00

A történelem reális megközelítése – akár a megrögzött illúziókkal való leszámolás árán is – régi törekvés, most éppen csak aktuálisabb, mint bármikor.

Bővebben...
 
Trianon és a történelemtanítás
2010. május 31. hétfő, 11:30

„A magyar szellemi életnek, így a történelemtanításnak is színvonalasan kell tudnia képviselni a magyar nemzeti érdekeket. A megegyezés szándékának kell mindent áthatnia, de ez nem jelentheti a korábbi, önfeladó politika folytatását.” – Salamon Konrád vitaindítója.

Bővebben...
 
Trianon – egy középiskolai tankönyvben
2010. május 31. hétfő, 11:20

„… hogyan foglalkoztunk tankönyvünkben Trianonnal a projekt egészének témája, tehát a „mítoszkezelés” szemszögéből.” – Dupcsik Csaba és Repárszky Ildikó tankönyvszerzők a mítoszkezelésről.

Bővebben...
 
Trianon előzménye és utóélete
2010. május 31. hétfő, 11:10

„Megpróbálom az összes, a demokratikus opción belül még értelmezhető álláspontot empátiával fogadni. Diákjaim kérdéseire, még ha naivnak, irreálisnak tűnnek is, a maximális komolysággal és a tőlem telhető szakszerűséggel válaszolok.” – Peragovics Ferenc vitaindítója: elvi és szemléleti megfontolások; gyakorlati munka az órán.

Bővebben...
 
Képletek egy megoldhatatlan egyenlethez
2010. május 31. hétfő, 11:00

Lőrinc László beszélgetése Zeidler Miklóssal a trianoni békekötéshez vezető útról. Az interjú szövegét gondozta: dr. Fazekas Csaba.

Bővebben...
 
Trianon előzményei és utóélete (vita)
2010. május 31. hétfő, 10:50

Fazekas Csaba összefoglalója a Trianon történelmi megközelítésével és tanításával kapcsolatos vitáról.

Bővebben...
 
Egyezzünk ki a múlttal!
2010. május 31. hétfő, 10:45

A Történelemtanárok Egylete 2010-ben szakmai műhelyt indított. A munkában a történelemszemlélet formálásában szerepet játszó egyes szakmák meghívott képviselői vesttek részt, akik a magyar történeti közgondolkodás fontos problémáit vitatták meg.

Bővebben...
 
Magyarország a második világháborúban
2010. május 31. hétfő, 10:40

„Az 1930-as évek közepére Magyarország számára egyértelművé vált, hogy támogatást – nem feltétlent és nem teljeset – céljai eléréséhez a hitleri Németországtól kaphat, attól az országtól, amely nyíltan és határozottan állást foglalt a versailles-i békerendszer megváltoztatásáért.” (Szakály Sándor vitaindítója)

Bővebben...
 
Magyarország szerepe a második világháborúban
2010. május 31. hétfő, 10:30

„Olyan kérdésekkel fogok foglalkozni – ez a tizenhárom kérdés mind olyan –, amely kifejezetten morális jellegű, és azt is gondolom, ezt persze önök vitathatják, hogy a történetírásnak igenis foglalkoznia kell ezekkel a morális kérdésekkel. Különösen sokat kell foglalkoznia az iskolai oktatás terén.” (Ungváry Krisztián)

Bővebben...
 
Hozzászólás a nemzet, a nemzeti identitás témájához
2010. május 31. hétfő, 10:20

„Az iskolai történelemoktatás egyik feladata segíteni abban, hogy a tanulók az egyéni élményeket, egyedi történeteket be tudják illeszteni a múltról alkotott összetett képbe.” (Pihurik Judit)

Bővebben...
 
Ne fogjon senki könnyelműen…
2010. május 31. hétfő, 10:10

Gondolatok Magyarország második világháborús történetének tanításáról. (Szarvas Rita)

Bővebben...
 
Meglátások Magyarország második világháborús részvételének középiskolai tanításához
2010. május 31. hétfő, 10:00

„Egy középiskolai tanár tapasztalja, átéli, hogy a történész szakma bizonyos kérdésekben nem egységes, szakmai viták hátterében eltérő történelem- és ideológiai felfogások állnak. 18 éves diákok előtt a többféle nézőpont létét bátran be lehet mutatni, ha van rá elegendő idő és tanári energia.” (Baracs Nóra)

Bővebben...